LEXUS LC SAI TUNNUSTUSTA GENEVESSÄ – VUODEN 2016 TYYLIKKÄIN TUOTANTODESIGN

Lexus LC coupén muotoilu on nimetty vuoden 2016 parhaaksi tuotannossa olevan auton designiksi. Production Car Design of the Year -palkinnon voittajan valitsi 20-henkinen raati, johon kuuluu maailman parhaita autoalan suunnittelijoita.

Palkinto jaettiin Geneven autonäyttelyssä pidetyssä gaalassa 7. maaliskuuta ja voitokas LC on näkyvillä myös Car Design Review 4 -julkaisussa, joka lanseerattiin samana iltana.

”LF-LC -konsepti on tuotu LC:n tuotantomalliin hienosti ilman suuria kompromisseja. Autoalalla tällainen on harvinaista ja saavutukselle täytyy antaa tunnustusta.

Asiantunteva ja kriittinen paneelimme oli yksimielinen voittajasta. Kurvikas coupé sai kiitosta rohkeasta ulkomuodosta, unohtumattomasta maskista ja uniikista ilmeestä. LC:n muotoilu on varmasti ollut haastava projekti, mutta lopputulos todella ansaitsee tämän tunnustuksen”, sanoi Car Design Review 4 -julkaisun toimittaja Guy Bird voitosta.

Lexus LC:n pääsuunnittelija Tadao Mori kertoi: ”Tämä oli ensimmäisiä kertoja kun Lexuksen suunnittelijat olivat näin tiiviisti mukana insinöörien työvaiheissa. Yhteistyön avulla ymmärsimme insinöörien tavoitteet ja pystyimme tukemaan heitä myös muotoilua kehittäessämme. LF-LC 2012 oli meille lähtökohta, ei tavoite. Tämä tarkoittaa, että emme tyytyneet kopioimaan LF-LC:n muotokieltä ja teemoja, vaan pyrimme lisäämään autoon myös tunnetta. Haluan kiittää kaikkia projektissa mukana olleita kollegoitani.”

Palkinnon taustalla on Car Design News -verkkosivuston luojatiimi. Valitsijaraati koostuu parhaista autosuunnittelijoista, suurten kansainvälisten autoyritysten johtajista ja autoalan korkeakoulujen edustajista. Jokainen raadin jäsen valitsi kolme autoa 12 auton listalta, jonka oli koonnut Car Design Newsin toimittajatiimi.

Lisätietoja: http://www.lexus.fi/car-models/lc/lc-500/#Introduction