LEXUS LC SAI TUNNUSTUSTA GENEVESSÄ – VUODEN 2016 TYYLIKKÄIN TUOTANTODESIGN

Lexus LC coupén muotoilu on nimetty vuoden 2016 parhaaksi tuotannossa olevan auton designiksi. Production Car Design of the Year -palkinnon voittajan valitsi 20-henkinen raati, johon kuuluu maailman parhaita autoalan suunnittelijoita.

Palkinto jaettiin Geneven autonäyttelyssä pidetyssä gaalassa 7. maaliskuuta ja voitokas LC on näkyvillä myös Car Design Review 4 -julkaisussa, joka lanseerattiin samana iltana.

”LF-LC -konsepti on tuotu LC:n tuotantomalliin hienosti ilman suuria kompromisseja. Autoalalla tällainen on harvinaista ja saavutukselle täytyy antaa tunnustusta.

Asiantunteva ja kriittinen paneelimme oli yksimielinen voittajasta. Kurvikas coupé sai kiitosta rohkeasta ulkomuodosta, unohtumattomasta maskista ja uniikista ilmeestä. LC:n muotoilu on varmasti ollut haastava projekti, mutta lopputulos todella ansaitsee tämän tunnustuksen”, sanoi Car Design Review 4 -julkaisun toimittaja Guy Bird voitosta.

Lexus LC:n pääsuunnittelija Tadao Mori kertoi: ”Tämä oli ensimmäisiä kertoja kun Lexuksen suunnittelijat olivat näin tiiviisti mukana insinöörien työvaiheissa. Yhteistyön avulla ymmärsimme insinöörien tavoitteet ja pystyimme tukemaan heitä myös muotoilua kehittäessämme. LF-LC 2012 oli meille lähtökohta, ei tavoite. Tämä tarkoittaa, että emme tyytyneet kopioimaan LF-LC:n muotokieltä ja teemoja, vaan pyrimme lisäämään autoon myös tunnetta. Haluan kiittää kaikkia projektissa mukana olleita kollegoitani.”

Palkinnon taustalla on Car Design News -verkkosivuston luojatiimi. Valitsijaraati koostuu parhaista autosuunnittelijoista, suurten kansainvälisten autoyritysten johtajista ja autoalan korkeakoulujen edustajista. Jokainen raadin jäsen valitsi kolme autoa 12 auton listalta, jonka oli koonnut Car Design Newsin toimittajatiimi.

Lisätietoja: http://www.lexus.fi/car-models/lc/lc-500/#Introduction

Lexus Lexus tunnetaan pyrkimyksestään täydellisyyteen, erottuvasta laadustaan, hienostuneesta teknologiastaan ja ainutlaatuisesta asiakaspalvelukonseptistaan. Lexuksen perinteisiin arvoihin kuuluvat tinkimätön laatu, mukavuus ja ylellinen matkustaminen. Lexus laajentaa mallistoaan esittelemällä uusia sielukkaita ja inspiroivia tuotteita - sellaisia, jotka ovat vieläkin rohkeampia, vieläkin parempia ajettavuudeltaan ja joiden tekniikka on viimeisen päälle hiottua. Tänään Lexus on ensimmäinen - ja ainoa - premium-autojen valmistaja, joka tarjoaa kattavan malliston täyshybridiautoja - CT 200h, IS 300h, RC 300h, NX300h, GS 300h ja GS 450h, RX 450h, LC 500h ja LS 600h. Lexus on voittanut Tuulilasi-lehden julkaiseman asiakkaiden tyytyväisyyttä mittaavan Merkkien Merkki -tutkimuksen vuosina 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2014, 2015 ja 2016. Palveluverkosto laajeni vuoden 2016 lopulla, ja nyt Lexus-palveluja tarjotaan asiakkaille Jyväskylässä, Oulussa, Tampereella, Vaasassa ja Vantaan Kaivokselassa.