Lexus teki myyntiennätyksen Suomessa

Vuosi 2017 oli premium-merkki Lexukselle menestyksekäs ja myynti kasvoi Suomessa 38%. Nykymallisto, johon kuuluu yhteensä yhdeksän erilaista hybridivaihtoehtoa, puhuttelee asiakkaita. Merkin kokonaismyynti vuonna 2017 oli Suomessa 317 autoa, joka on uusi ennätys.

Suomalaisasiakkaat ovat ottaneet Lexuksen uuden malliston hyvin vastaan, ja myynti on käytännössä 100 %:sti itselataavia hybridiversioita. Helppokäyttöinen ja toimivaksi todettu Lexus-hybridijärjestelmä, joka ei vaadi ulkoista latausta vaan auto hyödyntää aktiivisesti jarrutusenergian talteenottoa ja bensiinimoottorin tehopotentiaalia, on lyönyt itsensä vahvasti läpi. IROResearchin viime vuoden lopulla tekemän tutkimuksen mukaan suomalaisautoilijoista kolmannes harkitsee seuraavaksi autokseen hybridiä ja neljä viidestä suosii juurikin itselataavaa hybridiä.

Laajan hybridimalliston lisäksi myynti- ja huoltopalveluverkoston kasvattaminen 2017 alussa oli toinen merkittävä tekijä myynnin nousun takana. Pääkaupunkiseudulla toimivan Lexus Kaivokselan lisäksi asiakkaita palvelee nyt valtuutetut palvelupisteet Jyväskylässä, Oulussa, Raisiossa, Tampereella ja Vaasassa.

Vuoden 2018 näkymät

Lexus-myynti tulee jatkamaan kasvuaan myös vuonna 2018. Myynnin kasvua tukee vähäpäästöisiä autoja suosiva vuoden alun autoveromuutos, mikä tekee Lexuksen itselataavista hybrideistä entistä hintakilpailukykyisempiä.  Lisäksi IROResearchin laaja tutkimus vahvistaa itselataavien hybridien harkinnan kasvun sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä. Lexus-mallisto tulee olemaan kattavampi kuin koskaan aikaisemmin: vaihtoehto löytyy juuri uudistuneesta C Premium kokoluokan CT 200h -mallista täysin uuteen lippulaivamalliin LS 500h, joka esitellään Suomessa helmikuussa. Lexuksen crossover-mallisto myös uudistuu ja laajenee; juuri nyt on käynnissä uuden NX 300h-mallin lanseeraus ja alkukesästä myyntiin saapuu 7-paikkainen RX 450h L -malli.

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/lexus

Lexus

Lexus tunnetaan pyrkimyksestään täydellisyyteen, erottuvasta laadustaan, hienostuneesta teknologiastaan ja ainutlaatuisesta asiakaspalvelukonseptistaan. Lexuksen perinteisiin arvoihin kuuluvat tinkimätön laatu, mukavuus ja ylellinen matkustaminen. Lexus laajentaa mallistoaan esittelemällä uusia sielukkaita ja inspiroivia tuotteita - sellaisia, jotka ovat vieläkin rohkeampia, vieläkin parempia ajettavuudeltaan ja joiden tekniikka on viimeisen päälle hiottua. Tänään Lexus on ensimmäinen - ja ainoa - premium-autojen valmistaja, joka tarjoaa kattavan malliston täyshybridiautoja - CT 200h, IS 300h, RC 300h, NX300h, GS 300h ja GS 450h, RX 450h, LC 500h ja LS 500h. Lexus on voittanut Tuulilasi-lehden julkaiseman asiakkaiden tyytyväisyyttä mittaavan Merkkien Merkki -tutkimuksen vuosina 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2014, 2015 ja 2016.

Kalle Kalaja
kalle.kalaja@lexus.fi