TÄYSIN UUSI 2017 LEXUS RC F GT3 ESILLÄ GENEVEN AUTONÄYTTELYSSÄ ENNEN INTENSIIVISTÄ KISAKAUTTA

• Uusi 2017 RC F GT3 kisaa USA:ssa, Japanissa ja valikoiduissa eurooppalaiskilpailuissa

• Euroopan ensiesittely Geneven autonäyttelyssä

Lexus keskittyy entistä enemmän moottoriurheiluun uuden RC F GT3:n myötä vuonna 2017. Autourheilusta innostuneiden määrä kasvaa koko ajan, joten tavoitteena on entisestään vahvistaa Lexus-brändiin liittyviä mielikuvia tehosta ja suorituskyvystä.

Lajiliitto FIA:n hyväksymä uusi auto tulee osallistumaan kilpailuihin USA:ssa, Japanissa sekä valikoiduissa eurooppalaiskisoissa.

Kaksi Lexus RC F GT3 -autoa on amerikkalaisen 3GT Racing -tiimin käytössä. Autoilla kisataan USA:ssa IMSA:n (International Motor Sports Association) WeatherTech SportsCar -mestaruussarjassa, GTD-luokassa (GT Daytona).

Japanissa puolestaan kaksi autoa kilpailee GT300 -luokassa Super GT -sarjassa. Autoja ohjastaa LM Corsa -tiimi.

Euroopassa on kaksi tiimiä, Farnbacher Racing ja Emily Frey Racing. Molemmat tiimit kilpailivat viime vuonna VLN Endurance -sarjassa RC F GT3 -prototyyppiautoilla, ja matka jatkuu tällä kaudella. Tavoitteena on nousta Euroopassa ylempiin GT3 -kisoihin tulevaisuudessa. Tiimit osallistuvat Euroopan tapahtumien lisäksi valituissa International GT Open -sarjan tapahtumissa.

Viime vuonna Lexuksesta tuli kaikkien aikojen ensimmäinen aasialainen autontekijä, joka on voittanut VLN Endurance -mestaruussarjan Nürburgring Nordschleife -radalla ajetun kilpailun. Lexuksen RC F GT3 -prototyyppi ajoi voittoon VLN9-osakilpailussa lokakuussa.

Lexus saavutti viime vuonna hienoja tuloksia myös RC F GT500 -kilpa-autolla, joka on myös johdettu Lexus RC F -autosta. Vuoden 2016 RC F GT500 dominoi Japanin Super GT -sarjaa, kun SARD-tiimi ja kuskit Heikki Kovalainen sekä Kohei Hirate ansaitsivat tiimi- ja mestaruusvoiton GT500-kategoriassa.

AUTON TIEDOT

Auton nimi                                    LEXUS RC F GT3

Moottori                                        5,4 l V8

Teho                                             373+ kW (500+ hv)