UUDESSA LS 500h SEDANISSA LEXUKSEN MULTI STAGE HYBRID -JÄRJESTELMÄ

• Genevessä esiteltävässä LS 500h sedanissa on Lexuksen Multi Stage Hybrid -järjestelmä

• Tehokas hybridijärjestelmä tuo uudenlaista ajomukavuutta, paremman kiihtyvyyden ja pidon sekä entistä paremman polttoainetehokkuuden

• Järjestelmä mahdollistaa jopa 140 km/h ajonopeuden ilman bensiinimoottoria

• Ajokokemus on tasainen, hiljainen ja loppuun hiottu

Lexuksen uusi LS 500h lippulaivasedan saa uudenlaista voimaa Multi Stage Hybrid -järjestelmästä. Kyseessä on uraauurtava teknologia, joka mullistaa hybridin suorituskykyä ja ajotuntumaa. Uusi LS 500h esitellään ensi kertaa Geneven autonäyttelyssä 7. maaliskuuta.

Multi Stage Hybrid -järjestelmä on esitelty tätä ennen LC 500h coupéssa. Järjestelmän etuja ovat herkempi vastaavuus kaasunpainalluksiin, matalammat kierrokset suurilla ajonopeuksilla sekä mahdollisuus ajaa jopa 140 km/h nopeudella ilman bensiinimoottoria.

Kokonaiskulutus ja päästöt ovat alhaiset, mutta Lexuksen hybrideille ominainen tasainen, hiljainen ja hienostunut ajokokemus säilyy.

LS 500h:n Hybrid Drive -voimalinjaan kuuluu 3,5-litrainen V6 Dual VVT-i bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Multi Stage Hybrid -järjestelmä tuo autoon hybriditekniikan jatkoksi nelinopeuksisen automaattivaihteiston. Tämän tuloksena auto reagoi nopeammin kaasutuksiin – tämä ominaisuus näkyy erityisesti liikkeellelähdössä.

Vaikka järjestelmässä on nelinopeuksinen automaattivaihteisto, sen käyttötuntuma muistuttaa 10-nopeuksista voimansiirtoa kuten LS 500:ssa, jossa on 3,5 litran V6-tuplaturbomoottori.

Lisätietoja: www.lexus.fi/lexus-today/the-new-ls

Lexus-lehdistötilaisuus Genevessä: 7.3.2017 klo 12.45, osastonumero 4211, halli 4, Palexpo.

Uutispankkimme: http://news.cision.com/fi/lexus

Lexus Lexus tunnetaan pyrkimyksestään täydellisyyteen, erottuvasta laadustaan, hienostuneesta teknologiastaan ja ainutlaatuisesta asiakaspalvelukonseptistaan. Lexuksen perinteisiin arvoihin kuuluvat tinkimätön laatu, mukavuus ja ylellinen matkustaminen. Lexus laajentaa mallistoaan esittelemällä uusia sielukkaita ja inspiroivia tuotteita - sellaisia, jotka ovat vieläkin rohkeampia, vieläkin parempia ajettavuudeltaan ja joiden tekniikka on viimeisen päälle hiottua. Tänään Lexus on ensimmäinen - ja ainoa - premium-autojen valmistaja, joka tarjoaa kattavan malliston itselataavia hybridiautoja - CT 200h, UX 250h, IS 300h, RC 300h, NX300h, RX 450h, LC 500h ja LS 500h. Lexus on voittanut Tuulilasi-lehden julkaiseman asiakkaiden tyytyväisyyttä mittaavan Merkkien Merkki -tutkimuksen vuosina 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2014, 2015 ja 2016. Palveluverkosto laajeni vuoden 2016 lopulla, ja nyt Lexus-palveluja tarjotaan asiakkaille Jyväskylässä, Oulussa, Tampereella, Vaasassa, Raisiossa ja Vantaan Kaivokselassa.