Apple Pay käy maksuvälineenä kaikissa Lidlin myymälöissä Hangosta Sodankylään

Lidlin asiakkaat voivat tiistaista 24.10.2017 alkaen maksaa ostoksensa Apple Pay -maksupalvelulla. Apple Pay on mobiililaitteilla toimiva järjestelmä, joka nopeuttaa korttimaksujen tekemistä. Kaikissa Suomen Lidleissä on lähimaksamiseen soveltuvat maksupäätteet, joten Lidlin asiakkaat pääsevät ensimmäisten joukossa testaamaan uutta palvelua.

Maksaminen tapahtuu samalla tavalla kuin NFC-tekniikkaan perustuvilla lähimaksukorteilla. Puhelin viedään lähimaksupäätteen lähelle, jolloin sen näyttö herää ja asiakas vahvistaa maksun Touch ID:n avulla sormenjäljellään. Apple Watchissa maksutoiminto aktivoituu painamalla kahdesti sivupainiketta.

Kaupan kassalla maksupalvelun käyttöönotto edellyttää lähimaksupäätettä. Lidlissä on lähimaksupäätteet kaikilla kassoilla kaikissa myymälöissään, sillä maaliskuussa 2014 Lidl otti ensimmäisenä yrityksenä Suomessa käyttöön lähimaksamisen valtakunnallisesti.

-  Meillä on hyviä kokemuksia lähimaksamisesta. Maksutapahtuma nopeutuu ja maksaminen on turvallista. Olemme iloisia, että pystymme nyt tarjoamaan tämänkin palvelun asiakkaillemme ensimmäisten joukossa, kertoo Lidl Suomen hallintojohtaja Sami Pyykönen.

Toisin kuin lähimaksukorteissa Apple Pay -maksupalvelussa ei ole euromääräisiä rajoitteita eli Apple Payllä voi maksaa myös yli 25 euron ostoksia.

Apple Pay on helppo asentaa omaan puhelimeen, ja käyttäjä pystyy edelleen normaaliin tapaan hyödyntämään kaikki maksukortin tarjoamat lisäpalvelut ja edut. Apple Pay -maksaminen on mahdollista seuraavilla Apple-laitteilla: iPhone SE, iPhone 6, iPhone 6 Plus ja Apple Watch (joka on yhdistetty iPhone 5:een tai uudempaan).

Lisätietoa Apple Pay –maksupalvelusta: https://www.apple.com/fi/apple-pay/

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.