Grillaa kuin viimeistä kesäpäivää – Lidlin Grillimaisteri-makkarat surffaavat makutrendien huipulla

Lidlin kesän 2016 valikoimiin on tullut kahdeksan uutta makkaraa, joissa yhdistyvät kaikki vallitsevat ruokatrendit.  Grillimaisteri-makkaroissa yhdistyvät lihaisuus ja aidot maut. Kaiken muun hyvän lisäksi Grillimaisteri Urho- ja Grillimaisteri World -sarjojen uutuusmakkarat on valmistettu Suomessa.

Uudet Grillimaisteri-makkarat seuraavat makkaratrendejä, jotka maistuvat suomalaisten suussa. Uusia makuja on etsitty esimerkiksi Välimereltä, Ranskasta ja kotimaasta. Kaikkia uutuusmakkaroita yhdistää se, että lihapitoisuus on korkea ja makuaineet aitoja: mancheco-juusto on aitoa manchegoa ja sinappi ranskalaista dijonia.

Koska kiinnostus raakamakkaroihin on koko ajan kasvanut, Lamb Merquez -raakamakkara on mausteinen vastaus kuluttajien tarpeisiin. Uudet nauta-  ja broilerinakit puolestaan tarjoavat lisävaihtoehtoja  hodarien ystäville ¬¬– niillekin, jotka eivät syö syystä tai toisesta sianlihaa.

Grillimaisteri-tuotteet ovat jo myynnissä kaikissa Lidlin myymälöissä, ja ne kuuluvat valikoimaan koko kesän ajan.

Grillimaisteri World: Lamb Merquez -lammas-raakamakkara  300 g, 3,69
Ranskalaistyylisen, lampaan ja sian lihasta Suomessa valmistettu Marquez-maustettu raakamakkara, jonka lihapitoisuus on 87 %. Makkarassa on lampaanlihaa 52 % ja sianlihaa 35 %.
Ravintoarvo/100 g: energiaa 1179 kJ/285 kcal; rasvaa 25,0 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 10,0 g; hiilihydraatteja 1,0 g, joista sokereita 0,5 g; proteiinia 13,0; suolaa 2,0 g.

Grillimaisteri: Urho Tuhti Grillimakkara, lihaisa 80%, kotimainen, 400g, 1,95 €
100 % suomalaisesta laatuvastuu sertifioidusta sianlihasta valmistettu makkara, jonka lihapitoisuus on 80 %.
Ravintoarvo/100 g: energiaa 1120 kJ/271 kcal; rasvaa 24,8 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 9,2 g; hiilihydraatteja 0,0 g, joista sokereita 0,0 g; proteiinia 11,9 g; suolaa 1,95 g.

Grillimaisteri: Urho Grillimakkara Smouki, 400g, 2,39 €
Aidolla leppäsavulla reilusti savustettu grillimakkara, johon on käytetty 100 % suomalaista, laatuvastuusertifioitua lihaa.  Lihapitoisuus on 81 %.
Ravintoarvo /100 g: energiaa 976 kJ/233 kcal; rasvaa 20,0 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 7,4 g; hiilihydraatteja 0,5 g, joista sokereita 0,5 g; proteiinia 13,4; ravintokuitua: 0 g; suolaa 1,95 g.

Grillimaisteri: Urho Grillimakkara Mancheri, 400g, 2,39 €
Espanjalaisella manchego-juustolla ja thaimaalaisella sriracha-chilikastikkeella maustettu, Suomessa valmistettu grillimakkara. Lihapitoisuus 72 %, juustoa makkarassa on 8 %.
Ravintoarvo /100 g: energiaa 1120 kJ/268 kcal; rasvaa 22 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 8,6 g; hiilihydraatteja 2,0 g, joista sokereita 1,1 g; proteiinia 16; ravintokuitua: 0 g; suolaa 2 g.

Grillimaisteri: Urho Eili Grillimakkara, 400g, 2,39 €
Veikko Ale -oluella maustettu, Suomessa valmistettu grillimakkara, jonka lihapitoisuus on 72 %.
Ravintoarvo /100 g: energiaa 961 kJ/230 kcal; rasvaa 19 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 7,4 g; hiilihydraatteja 1,2 g, joista sokereita 0,5 g; proteiinia 14; ravintokuitua: 0 g; suolaa 2 g.

Grillimaisteri: Urho Grillimakkara, Dijoni, 400g, 2,39 €
Suomessa valmistettu grillimakkara on maustettu ranskalaisella dijoninsinapilla ja rikotuilla sinapinsiemenillä. Lihapitoisuus  72 %, sinappia makkarassa on 5 %.
Ravintoarvo /100 g: energiaa 1085 kJ/259 kcal; rasvaa 21,5 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 8,4 g; hiilihydraatteja 2 g, joista sokereita 0,8 g; proteiinia 15; suolaa 2 g.

Grillimaisteri: Nautanakki, 300g, 3,29 €
Nautanakki on suomalaisesta naudanlihasta valmistettu savustettu nakki, jonka   lihapitoisuus on 76 %
Ravintoarvo /100 g: energiaa 976 kJ/233 kcal; rasvaa 19,2 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 5,8 g; hiilihydraatteja 0,6 g, joista sokereita 0,6 g; proteiinia 15; ravintokuitua: 0 g; suolaa 2 g.

Grillimaisteri: Broilerinakki, 300g, 3,19 €
Suomalaisesta, käsin leikatusta broilerinlihasta valmistettu nakki, jonka lihapitoisuus on 82 %.
Ravintoarvo /100 g: energiaa 891 kJ/213 kcal; rasvaa 16,5 g, josta tyydyttynyttä rasvaa 3 g; hiilihydraatteja 0,4 g, joista sokereita 0,2 g; proteiinia 16,1; ravintokuitua: 0 g; suolaa 2,11 g.

Lisätiedot
Lidl Suomi Ky, viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi
www.grillimaisteri.fi
#ekvk

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 173 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.