Heinolan Lidlin parkkipaikalle asennettu sähköautojen latauspiste

Heinolan Lidl-myymälän parkkipaikalla on otettu käyttöön sähköautojen pikalatauspiste. Myymälän parkkipaikalla on varattu kaksi parkkipaikkaa sähkö- ja hybridiautojen latausta varten. Pikalatauksessa saadaan noin puolessa tunnissa 80% akkujen varauskapasiteetista täyteen. Se vastaa noin 120–160 kilometrin toimintasädettä.

Heinolan Lidl-myymälän parkkipaikalla on kaksi paikkaa varattu sähköautojen lataamiseen. Lidlin asiakkaat voivat ladata sähkö- tai hybridiautonsa myymälöiden latauspisteellä maksutta. ABB:n pikalatausasemilla sähköauton akku latautuu ostosten lomassa noin 15–30 minuutissa. Latauspiste on käytössä myymälöiden aukioloaikoina ja autoa voi ladata enimmillään tunnin ajan. Latauslaite soveltuu sekä ladattaville hybrideille että täyssähköautoille ja kaikkiin latausstandardeihin.

– Sähköautojen latauspisteet ovat meille osa hyvää asiakaspalvelua. Ajatuksenamme on, että asiakkaamme voivat ladata auton akkua kaupassakäynnin aikana, Lidl Suomen kiinteistö- ja kehitysjohtaja Virpi Kaikkonen kertoo.

Aiemmin tänä vuonna latauspisteet on otettu käyttöön valtateiden varsilla sijaitsevien Lidl-myymälöiden parkkipaikoilla Hämeenlinnassa, Lempäälässä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Mikkelissä, Helsingissä ja Kouvolassa. Lidlin suunnitelmissa on myöhemmin lisätä latauspisteitä myös muiden sopivien myymälöiden yhteyteen.

Sähköautojen latauspisteet ovat johdonmukainen lisä Lidlin vastuullisuustyössä.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme vastuullisen kauppareissun. Panostamme tuotevalikoimassamme vastuullisesti tuotettuihin, sertifioituihin raaka-aineisiin ja koulutamme henkilöstöämme tarkkailemaan energiankulutusta. Sähköautojen latauspisteiden asentaminen myymälöiden pihaan oli meille helppo päätös, Kaikkonen jatkaa.

Kuluvan vuoden aikana Suomen sähköautokanta on kasvanut nopeasti. Lataushybridien määrä on kasvanut vuodessa 146 %, täyssähköautojen 64 %. Syyskuun 2018 lopussa rekisterissä oli kaikkiaan 13 406 hybridi- tai täyssähköautoa.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: