Irtopähkinät Suomen jokaisen Lidlin valikoimaan

Pähkinöiden kulutus kasvaa Suomessa. Nyt irtopähkinät ovat saatavilla kaikista Lidl-myymälöistä kautta maan.

Lidlissä on huomattu pähkinöiden kasvanut suosio ja pähkinävalikoimaa on laajennettu. Tuoreimpana uutuutena kaikkiin myymälöihin Hangosta Sodankylään tulivat syyskuun puolivälissä irtomyynnissä olevat paahdetut ja suolatut pähkinät: pistaasi, manteli ja cashew. Irtopähkinät myydään kuvullisista koreista, joista asiakas voi annostella pussiin juuri itselleen sopivan määrän. Pähkinät punnitaan kassalla.

-          Pähkinöiden suosio on kasvanut ja erilaisille pähkinöille löytyy ostajia. Pähkinöitä käytetään ruuanlaitossa ja leivonnassa aiempaa enemmän ja niitä ostetaan myös välipalaksi ja naposteltavaksi, Lidl Suomen ostojohtaja Timo Hansio taustoittaa Lidlin uusinta valikoimalaajennusta.

Pähkinöiden irtomyyntiä on kokeiltu kymmenessä Lidl-myymälässä vuoden 2014 aikana. Kokemukset olivat niin hyviä, että syyskuun puolivälissä irtomyyntikorit tuotiin kaikkiin myymälöihin. Irtopähkinät löytyvät Lidl-myymälöistä keskikäytävän päädystä napostelutuotteiden ja hedelmä- ja vihannesosaston läheisyydestä.

-          Olemme panostaneet tuoretuotteisiin kuten hedelmiin ja vihanneksiin, lihaan ja kalaan jo pitkään ja näemme irtopähkinät osana tätä kehitystä, Timo Hansio kertoo.

Alesto- ja Alesto Fine -brändeillä Lidleissä myydään myös monipuolista pakattujen pähkinöiden valikoimaa. Maustamattomina tarjolla ovat parapähkinä, pekaanipähkinä, cashewpähkinä, saksanpähkinä, pistaasipähkinä ja pähkinäsekoitus. Suolattujen ja kuorrutettujen pähkinöiden valikoimaan kuuluvat muun muassa chili-kuorrutetut maapähkinät, suolattu cashewpähkinä, cashew-maapähkinäsekoitus hunaja-suola- ja hot chili -kuorrutteella, paahdettu ja suolattu pistaasipähkinä sekä erilaiset pähkinä- ja pähkinä-hedelmäsekoitukset. Lisäksi Fairglobe-brändin alla myydään reilun kaupan cashewpähkinää, ja syyskuussa valikoimaan tulivat myös Eridanous-brändin seesami-, maapähkinä- ja mantelipatukat.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 173 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.

Pikafaktat

Kaikkien Suomen Lidlien valikoimaan Hangosta Sodankylään kuuluvat irtomyynnissä olevat paahdetut ja suolatut pähkinät: pistaasi, manteli ja cashew.
Tweettaa
Pähkinöiden irtomyyntiä kokeiltiin kymmenessä Lidl-myymälässä vuoden 2014 aikana. Kokemukset olivat niin hyviä, että syyskuun puolivälissä irtomyyntikorit tuotiin kaikkiin myymälöihin.

Lainaukset

Pähkinöiden suosio on kasvanut ja erilaisille pähkinöille löytyy ostajia. Pähkinöitä käytetään ruuanlaitossa ja leivonnassa aiempaa enemmän ja niitä ostetaan myös välipalaksi ja naposteltavaksi.
Timo Hansio, ostojohtaja
Olemme panostaneet tuoretuotteisiin kuten hedelmiin ja vihanneksiin, lihaan ja kalaan jo pitkään ja näemme irtopähkinät osana tätä kehitystä.
Timo Hansio, ostojohtaja