Käpykankaan Lidl avataan uudistuneena – myymälä entistä ympäristöystävällisempi

Lidlin myymälä Joensuun Käpykankaalla avautuu kuukauden kestäneen remontin jälkeen torstaina 22.2. klo 8. Uusimman Lidl-ilmeen mukaiseksi muunnettu myymälä on saanut modernin harmaan värityksen, ja uudistettu tuotesijoittelu vastaa suomalaisten asiakkaiden toiveisiin. Myymälän kylmälaitteet ja valaisimet on vaihdettu energiatehokkaampiin.

Kuukauden aikana remontoidussa Käpykankaan Lidlissä huomion kiinnittävät ensimmäisenä uudistuneet värisävyt ja levennetyt käytävät sekä asiakkaiden toiveiden mukaiseksi muutettu tuotejärjestys. Vanha kelta-sininen väritys on vaihtunut uuden Lidl-ilmeen mukaiseen moderniin harmaaseen. Sisään astuessa asiakas näkee ensimmäiseksi runsaan hedelmien ja vihannesten osaston ja paistopisteen uunituoreet suolaiset ja makeat herkut. Myymälä on myös saanut sisustukseensa lisää yksityiskohtia, kuten tuotteiden sijainteja havainnollistavia tekstejä ja logoja.

Myös myymälän tekniikkaa on uudistettu. Käpykankaan Lidlissä kylmälaitteet on vaihdettu energiatehokkaampiin ja valaisimet LED-valaisimiin. Uudet LED-valaisimet kuluttavat sähköä 37,5 % vähemmän vanhoihin valaisimiin verrattuna. Tämän ansiosta jokaisessa uudistettavassa myymälässä säästyy energiaa huikeat 37 450 kilowattituntia vuodessa. Määrä vastaa kahden sähkölämmitteisen, 120 neliömetrin omakotitalon energiantarvetta. Suomen Lidl-myymälöillä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti, joten myös Käpykankaan myymälän sähkön-, lämmön- ja vedenkulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi.

Lidl panostaa asiakkaiden ja henkilökunnan viihtyvyyteen

Lidlille on tärkeää pitää hyvää huolta kiinteistökannastaan ja kilpailukyvystään. Sen lisäksi, että Lidl avaa vuosittain noin kymmenen uutta myymälää, yhtiö uudistaa olemassa olevia myymälöitään säännöllisesti, keskimäärin 5–10 vuoden välein. Tarkoitus on taata asiakkaille mukavat ja ajanmukaiset asiointiolosuhteet ja henkilökunnalle toimiva työympäristö.

– Remontin jälkeen ostosten tekeminen avarassa ja valoisassa myymälässä on entistä sujuvampaa. Leveämmät käytävät, fiksumpi tuotejärjestys ja toimivat sosiaalitilat parantavat myös ammattitaitoisen henkilökuntamme työolosuhteita ja viihtymistä, kertoo myyntipäällikkö Janne Korhonen

Käpykankaan Lidl-myymälässä työskentelee noin 25 kaupan alan ammattilaista. Myymäläpäällikkönä toimii yli kymmenen vuotta Lidlillä työskennellyt Satu Nevalainen.

Käpykankaan Lidl-myymälä on aloittanut toimintansa 10.6.2004. Myyntipinta-alaa on 1400 neliömetriä. Osoite on Kuurnankatu 3, 80100 Joensuu. Myymälä on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 11–21.

Lisätietoja:
Katja Kuikka, Lidl Suomi Ky, viestintä, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.