• Lidl Suomi/

Lahden ja Hollolan Lidleissä yli 15 kesätyöpaikkaa auki – työntekijöitä etsitään myös Tinderissä

Lidlin kesätyöpaikat aukesivat haettavaksi tänään maanantaina 14.1.2019. Lahti-Hollolan alueella Lidlin kesätyöpaikat ovat olleet joka vuosi haluttuja. Tänä vuonna kesätyön Lidlistä kuittaa arviolta noin 15 nuorta.

Lidl työllistää tulevana kesänä Lahdessa ja Hollolassa noin 15 nuorta. Paikat aukeavat haettavaksi maanantaina 14. tammikuuta ja haku kesätöihin myymälöihin jatkuu aina 5.2.2019 asti.

Lahden aluepäällikkö Johanna Ristola kertoo, että kaupan alan kesätöitä kohtaan on vuosittain runsaasti kiinnostusta. Lahden ja Hollolan seudulta on löytynyt joka vuosi loistavia kesätyöntekijöitä, joista monelle on tarjottu jatkoa myös kesän jälkeen.

– Meillä on niitäkin, jotka ovat aloittaneet oman uransa kesätöillä ja jatkaneet sitä polkua esimieheksi saakka. Monesti kiva työporukka ja monipuoliset työtehtävät innostavat jatkamaan. Hyvistä työntekijöistä halutaan pitää kiinni ja niinpä kesätyöt usein poikivat myös jatkosopimuksia, Ristola kertoo.

Kesätyösopimus ja päälle liikunta- ja kulttuurietu

Lidlin kesätyöntekijät mahdollistavat liiketoiminnan sujuvuuden myös lomakautena ja he ovat odotettuja vahvistuksia vakituiseen työporukkaan. Kesätyöntekijä saa Lidlin henkilökunnalle kuuluvaa liikunta-, kulttuuri- ja työmatkarahaa.

– Meillä koko henkilökunta on oikeutettu liikunta- kulttuuri- ja työmatkaetuun ja kesätyöntekijät saavat aivan samat edut käyttöönsä. Meistä se on ennen kaikkea reilua ja haluamme sillä osoittaa, miten tärkeitä kesätyöntekijät meille ovat, henkilöstöpäällikkö Sanna Rainio sanoo.

Saitko matchin Tinderissä?

Lidlin kesätyökampanjassa uppoudutaan tänä vuonna kesäromanssin pyörteisiin ja sen takia kesätyöntekijöitä etsitään leikkisästi myös Tinderissä, jossa Lidl lupaa olevansa luotettava ja sitoutumiskykyinen kesäkumppani.

– Kesätyöstä voi syntyä myös pitkäaikainen kumppanuus. Näistä meillä on paljon kokemusta, Rainio naurahtaa ja viittaa siihen, että monelle tarjoutuu kesän jälkeen mahdollisuus jatkaa Lidlissä osa-aikaisena esimerkiksi opintojen ohessa.

Kesätyökampanjan kasvoina nähdään nyt pariskunta. Supersuositut YouTube-tähdet Miklu ja Sara Karoliina jatkavat Lidlin kesäromanssiteemaa sosiaalisen median eri kanavissa.

Kaupan ala nuorten suurin työllistäjä

Lidl on tänäkin vuonna mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jossa mukana olevat työnantajat sitoutuvat vastuullisen kesätyön periaatteisiin. Lidlin aikaisemmilta kesätyöntekijöiltään saaman palautteen mukaan lähes 95 prosenttia on kokenut Lidlin hyvänä työnantajana.

Kauppa on elinkeinoelämän suurin työllistäjä ja niin ikään nuorten suurin kesätöiden tarjoaja. Kaupan liitto arvioi, että kaupan alalla työskentelee joka kesä arviolta 25 000 nuorta. Viime vuonna Lidlille tuli kesätyöhakemuksia kaikkiaan lähes 40 000 kappaletta.

Liite: Kuva. Kuvassa Lahden keskustan Lidl-myymälässä työskentelevät Salla Keskikylä (vas) ja Nea Kalska. Keskikylä on tullut Lidliin aikoinaan kesätöiden kautta.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 179 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.