Lidl avasi asiakkailleen kahvipisteen Sodankylän myymälään

Sodankylän Lidlissä voi nyt hengähtää hetken kahvi- tai teekupin äärellä, kun Lidl avasi asiakkailleen upouuden kahvipisteen. Kokeilun tavoitteena on tarjota erityisesti pidemmän matkan takaa ostoksille tuleville asiakkaille taukomahdollisuus. Kahvipisteiden perustamista Lidl-myymälöihin muilla paikkakunnilla selvitetään, mutta investointeja rajoittaa vähittäiskaupan 2000 neliömetrin raja.

Sodankylän Lidl-myymälään on perustettu mukava kahvittelunurkkaus asiakkaita varten. Kassojen läheisyydessä sijaitsevassa kahvipisteessä on tarjolla vastajauhettua kahvia ja teetä. Kupillisen hinta on 50 senttiä ja se maksetaan kassalle etukäteen. Juomansa saa nauttia rauhassa: tyylikkäässä kahvinurkkauksessa on sohva, tuoleja ja pöytiä. Asiakkaiden käytössä on myös maksuton WC.

–        Lapissa välimatkat ovat pitkät. Kuppi kuumaa ja hetken hengähdys ostosreissun lomassa tekee hyvää, Lidl Suomen myyntipäällikkö Jussi Salla järkeilee.

–        Asiakkaat ottivat uuden Lidl-kahvilan heti omakseen. Moni joi kahvinsa myymälän paistopisteestä ostetun leivonnaisen kera, Salla kertoo.

Lidl kerää kokemuksia kahvinurkkauksesta Sodankylässä ja tutkii, onko vastaavalle toiminnalle kysyntää muilla paikkakunnilla.

–        Toistaiseksi Sodankylän Lidl-kahvila on Suomen ainoa. Haluamme investoida entistä enemmän myymälöidemme kehittämiseen ja avaamme kahvipisteitä mahdollisesti lisää sellaisten myymälöiden yhteyteen, joissa tilaa ja kysyntää on. Vähittäiskaupan keinotekoisesti 2000 neliömetriin asetettu suuryksikön raja kuitenkin rajoittaa tämän kaltaisia investointeja ja kehittämistä, toimitusjohtaja Lauri Sipponen harmittelee.

Lidlin kahvinurkkaus on auki Sodankylän myymälän aukioloaikoina (arkisin 9–21, lauantaisin 9–18 ja sunnuntaisin 12–18). Myymälä on maailman pohjoisin Lidl ja se sijaitsee osoitteessa Lapintie 1, Sodankylä.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Pikafaktat

Sodankylän Lidl-myymälään on perustettu kahvittelunurkkaus asiakkaita varten. Kahvi- tai teekupillisen hinta on 50 senttiä ja se maksetaan kassalle etukäteen.
Tweettaa
Kahvinurkkauksessa on sohva, tuoleja ja pöytiä. Asiakkaiden käytössä on myös maksuton WC.
Tweettaa
Kahvinurkkaus on auki Sodankylän myymälän aukioloaikoina (arkisin 9–21, lauantaisin 9–18 ja sunnuntaisin 12–18).
Tweettaa
Ensimmäisistä kahveista Suomen ainoassa Lidl-kahvilassa päästiin nauttimaan torstaina 17.7.2014.

Lainaukset

Lapissa välimatkat ovat pitkät. Kuppi kuumaa ja hetken hengähdys ostosreissun lomassa tekee hyvää.
Jussi Salla, myyntipäällikkö
Toistaiseksi Sodankylän Lidl-kahvila on Suomen ainoa. Haluamme investoida entistä enemmän myymälöidemme kehittämiseen ja avaamme kahvipisteitä mahdollisesti lisää sellaisten myymälöiden yhteyteen, joissa tilaa ja kysyntää on. Vähittäiskaupan keinotekoisesti 2000 neliömetriin asetettu suuryksikön raja kuitenkin rajoittaa tämän kaltaisia investointeja ja kehittämistä.
Lauri Sipponen, toimitusjohtaja