Lidl muuttaa aukioloaikojaan - myymälät aukeavat tuntia aikaisemmin

Lidl-myymälöiden aukioloajat muuttuvat lauantaista 26.9.2015 alkaen. Jatkossa Lidlit avataan arkisin ja lauantaisin totuttua aiemmin jo klo 8. Sunnuntain aukioloaikoihin ei tule muutoksia. Muutoksen jälkeen suurin osa Suomen Lidl-myymälöistä palvelee asiakkaita maanantaista perjantaihin 8–21, lauantaisin 8–18 ja sunnuntaisin 12–18. Aiemmat aukioloajat olivat maanantaista perjantaihin 9 21 ja lauantaisin 9 18.

Neljän Lidl-myymälän aukioloajat poikkeavat muiden Lidlien normaaleista aukioloajoista. Helsingin Kampin myymälä on avoinna maanantaista lauantaihin klo 7–22 ja sunnuntaisin 12–22. Tampereen sekä Rau  tatienkadun että Hallituskadun Lidlit palvelevat maanantaista perjantaihin 7–21, lauantaisin 7–18 ja sunnuntaisin 12–18. Lappeenrannan Mustolan aukioloajat ovat puolestaan maanantaista perjantaihin 8–21, lauantaisin 8 18 ja sunnuntaisin 10–18. Viime viikon torstaina (17.9.2015) avatussa Loimaan myymälässä uudet aukioloajat ovat olleet voimassa myymälän avajaisista lähtien.

Myymälöiden aukioloaikojen laajentaminen liittyy Lidlin tavoitteeseen palvella asiakkaitaan entistäkin paremmin.

-        Aamuisin on paljon työmatkaliikennettä ja moni haluaa käydä ostamassa esimerkiksi lounastarvikkeita aamulla ennen töihin menoa. Olemme iloisia, että voimme vastata tähän tarpeeseen avaamalla myymälämme jatkossa aamuisin tuntia aikaisemmin, kertoo Lidl Suomen operatiivinen johtaja Mark Henry .

Lidl-myymälät ovat pääsääntöisesti myyntipinta-alaltaan 1000-1400 neliömetriä. Liikeaikalain mukaan tämän kokoiset kaupat voivat olla auki maanantaista perjantaihin klo 7–21, lauantaisin 7–18 ja sunnuntaisin klo 12–18. Suomen hallitus on esittänyt hiljattain muutoksia liikeaikalakiin. Nyt tehtävä Lidlien aukioloaikojen muutos perustuu nykyiseen liikeaikalakiin. Jos aukioloajat vapautuvat, Lidl tarkastelee aukioloaikoja paikkakuntakohtaisesti ja kuluttajien käyttäytyminen viime kädessä ohjaa myymälöiden aukioloa.

Lisätietoja : Lidl Suomi Ky, viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, media@lidl.fi, p. (09) 234 564 00.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 168 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.