• Lidl Suomi/

Lidl pidentää sunnuntain aukioloaikoja kaupunkikeskuksissa – jouluviikolla erikoispitkät aukioloajat koko Suomessa

Lidlin myymälät kaupunkikeskuksissa ovat jatkossa auki sunnuntaisin kaksi tuntia totuttua pidempään eli iltayhdeksään asti. Eteläisessä Suomessa kaupat myös avautuvat jatkossa sunnuntaisin tuntia aiemmin eli aamukymmeneltä. Joulunalusviikolla kaikkien Suomen Lidl-myymälöiden ovet ovat auki iltakymmeneen saakka. Myös loppuvuoden pyhinä Lidlin myymälät ympäri Suomen palvelevat pidennetyillä aukioloajoilla.

Kauppa on vuoden 2016 alusta lähtien voinut päättää aukioloajoistaan itse. Lidl on testannut erilaisia aukioloaikoja eri viikonpäivinä alueellisesti ja sesonkikohtaisesti. Testauksen tuloksena Lidl on päättänyt pidentää sunnuntain aukioloaikoja kaupunkikeskuksissa eri puolilla Suomea. Etelä-Suomessa kaupunkimyymälöiden uusi sunnuntain aukioloaika on 10–21 ja muualla Suomessa kaupunkimyymälät ovat avoinna 11–21. Muutos koskee kaupunkimyymälöitä Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Järvenpäässä, Keravalla, Nurmijärvellä, Kirkkonummella, Tuusulassa, Hyvinkäällä, Jyväskylässä, Tampereella, Oulussa, Rovaniemellä, Joensuussa ja Kuopiossa. Aiemmin nämä kaupat sulkivat ovensa kaksi tuntia aiemmin seitsemältä. Eteläisessä Suomessa myös kaupan avaaminen sunnuntaisin on aikaistunut tunnilla. Muualla Suomessa Lidl-myymälöiden sunnuntain aukioloaikana säilyy 11–19.

–      Kaupungeissa asuvien asiakkaidemme elämänrytmi ja viikkorytmi näyttäisi olevan sellainen, että sunnuntain laajemmille aukioloajoille on kysyntää. Aiemmat kokeilumme pidemmistä aukioloajoista on otettu erittäin hyvin vastaan ja asiakkaita on riittänyt. Vastaamme tottumusten muutoksiin laajentamalla aukioloaikoja entisestään ja asiakkaat pääsevät valmistautumaan jo jouluunkin joustavammalla aikataululla, kertoo Lidlin aluejohtaja Kalle Noukkala.

Kaupunkikeskusten uusia aukioloaikoja laajemmat sunnuntain aukioloajat ovat käytössä Helsingin Kampissa ja Sörnäisissä, jotka palvelevat 10–22. Myös Lappeenrannan Mustolassa on sunnuntaisin poikkeava aukioloaika 10–19. Kaikkien Lidl-myymälöiden aukioloajat voi tarkistaa ketjun verkkosivuilta.

Vuoden suurimpaan ruokajuhlaan valmistaudutaan huolella – Lidlissä jouluviikolla erikoispitkät aukioloajat

Vilkkaalla joulunalusviikolla 21.–23.12. Lidlin myymälöissä on erikoispitkät aukioloajat: joulun alla ostoksilla voi käydä 7–22.

–      Uskomme, että joulun viettoon ja vuoden suurimpaan ruokajuhlaan valmistaudutaan koko alkuviikon ajan. Työssäkäyville arki-ilta on lyhyt ja haluamme tarjota joustoa joulujärjestelyihin, Noukkala sanoo.

Lidl on auki myös juhlapyhinä

-       Isänpäivänä 13.11. on normaalit sunnuntain aukioloajat.

-       Itsenäisyyspäivänä 6.12. Lidlin myymälät ovat avoinna pääsääntöisesti 8–18.

-       Joulua edeltävällä viikolla 21.–23.12. kaikissa Suomen Lidleissä Lauttasaaren myymälää lukuun ottamatta on normaalia pidemmät aukioloajat: myymälät ovat avoinna 7–22.

-       Jouluaattona 24.12. Lidlin myymälät palvelevat 7–15.

-       Joulupäivänä 25.12. myymälät ovat kiinni Kampin Lidliä lukuun ottamatta

-       Tapaninpäivänä 26.12. Lidlin myymälät palvelevat normaalien maanantain aukioloaikojen mukaisesti.

-       Uudenvuodenaattona 31.12. Lidlin myymälät ovat avoinna pääsääntöisesti 8–18. Tätä laajemmat aukioloajat ovat Tampereen Hallituskadun sekä Helsingin Kampin ja Sörnäisten myymälöissä (7–22).

-       Uudenvuodenpäivänä Lidlin myymälät ovat avoinna normaalien sunnuntain aukioloaikojen mukaisesti.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.