Lidl pidentää viikonlopun aukioloaikoja useilla paikkakunnilla

Lidl jatkaa aukioloaikojen testaamista helmi-maaliskuussa, kun kaikkiaan 14 Lidl-myymälää laajentaa viikonlopun aukioloaikoja eri puolella Suomea. Lisäksi Kuusamon-myymälä palvelee pidennetyin lauantaiaukioloin talvilomakaudella.

Kauppojen aukioloaikojen vapauduttua Lidl linjasi, että pidennettyä aukioloa testataan paikkakunta-, myymälä- ja sesonkikohtaisesti. Ensimmäiseksi aukioloaikoja laajennettiin tammikuussa Kirkkonummella ja Jyväskylän Seppälässä, joissa viikonlopun aukioloaikoja pidennettiin lauantaina iltakuudesta iltayhdeksään ja sunnuntaina tunnilla sekä aamusta että illasta. Nyt 14 Lidl-myymälää eri puolella Suomea ottaa käyttöön vastaavan aukiololaajennuksen. Nämä myymälät palvelevat arkisin ja lauantaisin klo 8–21 ja sunnuntaisin klo 11–19.

Lisäksi laajennetut viikonloppuaukiolot otetaan käyttöön torstaina 11.2. remontin jälkeen avautuvassa Karkkilan-myymälässä sekä 18.2. avautuvassa uudessa Hämeenlinnan Tavastilan-myymälässä.

Lidl on ilmoittanut haluavansa suunnitella ja testata aukioloaikamuutokset huolella, jotta pidemmät aukiolot eivät aiheuta painetta nostaa hintoja.

– Meillä on viety muutosta eteenpäin maltillisesti. Olemme halunneet suunnitella ja testata kaikki myymälätoimintaan liittyvät yksityiskohdat ja käydä työaika-asiat läpi henkilöstön kanssa. Huolellisella suunnittelulla pyrimme varmistamaan tilaus-toimitusrytmin sujuvuuden ja tuotteiden saatavuuden myös aukiolopidennyksen aikana. Toistaiseksi kokeilun tulokset ovat olleet positiivisia. Siksi jatkamme ja laajennamme uusien aukioloaikojen testausta, operatiivinen johtaja Mark Henry kertoo.

Kuusamossa huomioidaan talvilomalaiset

Aukioloaikojen sesonkikohtaista muutosta Lidl kokeilee helmi-maaliskuussa Kuusamossa. Talvilomakauden ajan Kuusamon Lidl palvelee pidennetyin lauantaiaukioloin. Viikoilla 6, 7, 8 ja 9 myymälä on avoinna lauantaisin klo 8–21 (aiemmin 8­–18). Arkisin aukioloaikana säilyy 8–21 ja sunnuntaisin 12–18.

Aukioloaikojaan laajentavat Lidl-myymälät

11.2. alkaen Karkkila

13.2. alkaen Tampere-Lielahti, Joensuu, Oulu-Tuira

18.2. alkaen Hämeenlinna-Tavastila

20.2. alkaen Rovaniemi-Oijustie

5.3. alkaen Espoossa Niittykumpu ja Mikkelä, Helsingissä Ala-Tikkurila, Herttoniemi, Itäkeskus ja Sörnäinen, Turku-keskusta, Vantaa-Tammisto

Edellä mainitut myymälät palvelevat arkisin ja lauantaisin klo 8–21 ja sunnuntaisin klo 11–19.

Lisäksi Kuusamon myymälä on avoinna talvilomasesongin viikoilla 6, 7, 8 ja 9 lauantaisin klo 8–21.

Muiden Lidl-myymälöiden aukioloajat

ma–pe: 8–21 (HKI-Kamppi 7–22, Tampere-Hallituskatu 7–21)

la: 8–18 (HKI-Kamppi 7–22, Tampere-Hallituskatu 7–18, Jyväskylän Seppälä ja Kirkkonummi 8–21)

su: 12–18 (HKI-Kamppi 10–22, Lappeenranta-Mustola 10–18, Jyväskylän Seppälä ja Kirkkonummi 11–19)

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.