• Lidl Suomi/

Lidl starttaa kesään viikonlopun pitkillä aukioloajoilla – avoinna myös kevään ja kesän juhlapyhinä

Lidl ulottaa viikonlopun aukiololaajennuksen kaikkiin myymälöihinsä kaikilla paikkakunnilla 2.5. alkaen. Lidl-myymälät ovat avoinna koko kesän maanantaista lauantaihin klo 8–21 ja sunnuntaisin klo 11–19.

Lidl reagoi aukioloaikojen vapautukseen maltillisesti. Viikonlopun ja juhlapyhien pidempiä aukioloaikoja on kokeiltu alkuvuoden aikana. Tulokset ovat olleet rohkaisevia, ja Lidl haluaa palvella asiakkaita silloin, kun nämä tahtovat kaupassa käydä.

– Halusimme tutkia ja analysoida pidempien aukioloaikojen vaikutusta myymälöiden toimintaan ja asiakkaiden käyttäytymiseen. Olemme käyneet huolella läpi muutoksen henkilöstön kanssa ja optimoineet tilaus-toimitusrytmin sujuvuuden. Toimitamme jatkossakin tavaraa myymälöihimme vuoden jokaisena aukiolopäivänä. Tavoitteenamme on tarjota miellyttävä asiointikokemus myös viikonlopun lisätuntien aikana, jolloin asiakkaat selvästi haluavat käydä ostoksilla, kertoo operatiivinen johtaja Mark Henry.

Lidl-myymälät avoinna myös kevään ja kesän juhlapyhien aikaan – juhannuspäivä poikkeus

Juhlapyhien aukiolosta Lidl on saanut positiivisia kokemuksia alkuvuoden aikana, ja Lidl-myymälät palvelevat myös kevään ja kesän juhlapyhinä.

– Esimerkiksi pääsiäisenä meno- ja paluuliikenteen virrat näkyivät selvästi myymälöissä. On hyvää palvelua tarjota ihmisille mahdollisuus kaupassakäyntiin juhlapyhien liikenteen aikaan sekä mökkipaikkakunnilla, Henry linjaa.

Vappuaattona Lidl-myymälät ovat avoinna klo 8–18 ja vappupäivänä klo 11–19. Helatorstaina kaikki myymälät palvelevat klo 11–19. Äitienpäivän ja helluntain aukioloaika on pääsääntöisesti klo 11–19. Poikkeuksen muodostavat pääkaupunkiseudulla 10 myymälää, jotka ovat avoinna klo 11–21. Nämä 10 myymälää myös palvelevat 8.5. alkaen sunnuntaisin klo 1121.

Juhannuksena Lidl haluaa tarjota henkilöstölleen mahdollisuuden nauttia keskikesästä. Juhannusaattona 24.6. Lidl-myymälät ovat avoinna klo 8–16, ja juhannuspäivänä 25.6. kaikki Lidlit ovat kiinni Helsingin Kampin-myymälää lukuun ottamatta. Sunnuntaina 26.6. Lidlit ovat pääsääntöisesti avoinna klo 11–19.

Lidl-myymälöiden kevään ja kesän aukioloajat poikkeuksineen:

• Normaalit aukioloajat 2.5. alkaen: kaikki myymälät ma–la klo 8–21, su 11–19 (paitsi Helsinki-Kamppi ma–la 7–22, su 10–22, Lappeenranta-Mustola su 10–19, Tampere-Hallituskatu ma–la 7–21)
  • Sunnuntaiaukiolo 8.5. alkaen 11–21: Espoo-Kauklahti, Espoo-Mikkelä, Espoo-Niittykumpu, Helsinki-Ala-Tikkurila, Helsinki-Herttoniemi, Helsinki-Konala, Kirkkonummi, Vantaa-Kaivoksela, Vantaa-Korso, Vantaa-Tammisto
  • Vappuaatto 30.4.: kaikki myymälät 8–18 (paitsi Helsinki-Kamppi 7–22, Tampere-Hallituskatu 7–18)
  • Vappupäivä 1.5.: kaikki myymälät 11–19 (paitsi Helsinki-Kamppi 10–22)
  • Helatorstai 5.5.: kaikki myymälät 11–19 (paitsi Helsinki-Kamppi 10–22)
  • Äitienpäivä 8.5.: kaikki myymälät 11–19 (paitsi Helsinki-Kamppi 10–22 sekä 11–21 Espoo-Kauklahti, Espoo-Mikkelä, Espoo-Niittykumpu, Helsinki-Ala-Tikkurila, Helsinki-Herttoniemi, Helsinki-Konala, Kirkkonummi, Vantaa-Kaivoksela, Vantaa-Korso, Vantaa-Tammisto)
  • Helluntai 15.5.: kaikki myymälät 11–19 (paitsi Helsinki-Kamppi 10–22 sekä 11–21 Espoo-Kauklahti, Espoo-Mikkelä, Espoo-Niittykumpu, Helsinki-Ala-Tikkurila, Helsinki-Herttoniemi, Helsinki-Konala, Kirkkonummi, Vantaa-Kaivoksela, Vantaa-Korso, Vantaa-Tammisto)
  • Juhannusaatto 24.6.: kaikki myymälät 8–16 (paitsi Helsinki-Kamppi 7–16, Tampere-Hallituskatu 7–16)
  • Juhannuspäivä 25.6.: kaikki suljettu (paitsi Helsinki-Kamppi 10–22)
  • Sunnuntai 26.6.: kaikki myymälät 11–19 (paitsi Helsinki-Kamppi 10–22 sekä 11–21 Espoo-Kauklahti, Espoo-Mikkelä, Espoo-Niittykumpu, Helsinki-Ala-Tikkurila, Helsinki-Herttoniemi, Helsinki-Konala, Kirkkonummi, Vantaa-Kaivoksela, Vantaa-Korso, Vantaa-Tammisto)

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.