Lidl tukee huippu-urheilua ja nuoria lupauksia laajalla tukipaketilla

Lidl kantaa oman kortensa kekoon nostaakseen Suomen takaisin urheilun mitalimaaksi ja käynnistää laajan yhteistyön suomalaisten urheilijoiden kanssa. Lidl All Stars -urheilijaohjelmaan on valittu kahdeksan suomalaisen urheilun huippunimeä ja kevään aikana tiimiä täydennetään nuorilla tulevaisuuden lupauksilla. Projektin ensimmäinen välimaali on Tokiossa 2020.

Lidl All Stars -tiimiin on kiinnitetty maantiepyöräilyn MM-mitalisti Lotta Lepistö, Riossa Suomea edustanut painonnostaja Anni Vuohijoki, hiihdon maailmanmestari Matti Heikkinen, Suomen pikaluistelun ykköstykki Mika Poutala, suunnistuksen maailmanmestari Mårten Boström sekä uinnin EM-mitalisti Ari-Pekka Liukkonen. Lisäksi tiimiä täydentävät kaiken nähneet voimistelun maailmanmestari Jani Tanskanen sekä pituushyppääjälegenda Tommi Evilä.

– Haluamme olla mukana auttamassa suomalaista urheilua uuteen nousuun. Tässä on kyse yhteiskuntavastuusta, Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen perustelee Lidl All Stars -ohjelman käynnistämistä.

Lidl All Stars -ohjelman tavoite on tukea urheilijoita niin kattavasti, että Suomessa päästään järjestämään arvokisojen mitalikahveja nykyistä useammin. Ensimmäisenä välimaalina voidaan pitää Tokion olympialaisia vuonna 2020.

– Urheilija on arjessa perheensä, valmentajan, fysion ja huollon kanssa. Siinä usein pääosin itse kasattavassa projektissa on elinehtona se, että on kumppaneita. Olen ylpeä saadessani olla mukana Lidl All Stars -tiimissä. Toivon että tämä Lidlin huikea vastuunkanto ja suunnannäyttö antaa esimerkkiä suomalaiselle yhteiskunnalle urheilun merkityksestä, sanoo Lahden MM-hiihtoihin valmistautuva Matti Heikkinen.

Haku nuorten urheilijoiden Lidl All Stars -ohjelmaan käynnistyy

Huippu-urheilijoiden johdolla Lidl All Stars -tiimiin haetaan 16–22-vuotiaita tulevaisuuden urheilijalupauksia. Nuoret huiput saavat ohjelmassa kokonaisvaltaisen tukipaketin. Paketti sisältää vuotuisen stipendin, Sportyfeel-urheiluravinteita, ravitsemusneuvontaa ja vuosittaisen tiimitapaamisen.

– Olemme pitkään tukeneet lasten ja nuorten liikkumista ja terveellisiä elämäntapoja. Tulevien huippu-urheilijoiden tukeminen on luontevaa jatkoa tälle toiminnalle. Arjessa tarvitaan esikuvia, jotka näyttävät, että suomalainen voi pärjätä, Sipponen sanoo.

Lisäksi tiimiin jo valitut huippu-urheilijat toimivat nuorten mentoreina ja tarjoavat oman kokemuksensa ja osaamisensa nuorten monipuoliseksi tueksi.

– Kun aloimme keskustella tästä uudenlaisesta ideasta Lidlin kanssa, koin heti että meistä välitetään aivan uudella tavalla. Toivon että saan mukaan oman lajini nuoren, jotta porukalla viemme lajia Suomessa eteenpäin. Odotan todella paljon Matin, Tommin, Mårtenin ja kaikkien kanssa keskusteluja urheilusta ja treenistä. Anni on luvannut pitää punttikoulua koko porukalle, kertoo Lotta Lepistö.

Huippuvalmentajan ammattitutkinnon uransa jälkeen suorittanut yleisurheiluvalmentaja Tommi Evilä kannustaa nuoria, kunnianhimoisia urheilijoita hakemaan Lidl All Stars -tiimiin.

– Olen todella innostunut ja ideamylly pursuaa asioita, joita olisin itse halunnut urallani saada vastaavista kuvioista. Crosstalk urheilijoiden kesken ja aidot kaveruudet yli lajirajojen ovat tärkeitä suomalaisen urheilumenestyksen parantamiseksi. Kaikki ravintokoutsaus, levon ja treenin tasapainottaminen, palauttelut, kilpailemisen taidot, mediataidot, oman projektin vetämiseen liittyvät asiat ja monet muut ovat asioita joissa olisin itse toivonut kummisetiä ollessani alle kaksikymppinen mansen kolli Pyrinnöstä, Tommi Evilä sanoo.

Haku nuorten urheilijoiden Lidl All Stars -ohjelmaan alkaa 9.2. ja on käynnissä 2.3. asti. Nuoria urheilijoita otetaan mukaan monesta eri lajista jopa 20. Valinnat tehdään ja julkistetaan maalis–huhtikuun aikana.

Tarkempaa tietoa Lidl All Stars -urheilijaohjelmasta ja hakuohjeet löytyvät osoitteesta lidl.fi/allstars.

Lisätietoja medialle:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lainaukset

Haluamme olla mukana auttamassa suomalaista urheilua uuteen nousuun. Lidl All Stars -ohjelmassa on kyse yhteiskuntavastuusta.
Lauri Sipponen, toimitusjohtaja
Lauri Sipponen, toimitusjohtaja