Lidl uuden Tuntematon sotilas -elokuvan yhteistyökumppaniksi

Lidl on pian 15 vuoden ajan ollut osa suomalaisten arkea ja juhlaa. Lidl Suomi tukee suomalaista yhteiskuntaa nyt myös elokuvayhteistyön kautta liittymällä uuden Tuntematon sotilas -elokuvan kumppaneiden joukkoon.

Lidl Suomi on yksi Aku Louhimiehen ohjaaman Tuntematon sotilas -elokuvan yhteistyökumppaneista. Taustalla on halu olla mukana suomalaisessa yhteiskunnassa sen eri osa-alueilla. Lidl on perinteisesti tukenut lasten ja nuorten liikkumista ja terveellisiä elämäntapoja, ja kaksi viikkoa sitten yritys julkaisi laajan suomalaista huippu-urheilua tukevan Lidl All Stars -ohjelman. Palettiin mahtuu myös kulttuurin tukemista.

– Tuntematon sotilas on tarinana erottamaton osa suomalaista sielunmaisemaa ja elokuvahistoriaa. Uskomme, että myös uudesta elokuvasta tulee tärkeä suomalaisuuden symboli. Olemme ylpeitä siitä, että voimme tukea klassikon uutta tulemista, Lidl Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio sanoo.

Louhimiehen Tuntematon sotilas -elokuva perustuu Väinö Linnan samannimiseen romaaniin sekä sen sensuroimattomaan alkuperäisversioon eli Sotaromaaniin.

– Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita. Suomen Elokuvasäätiön lisäksi elokuvaa rahoittaa jo komea joukko yrityksiä, säätiöitä, yksityishenkilöitä. Olemme iloisia siitä, että saimme Lidlin yhteistyökumppaneidemme joukkoon, elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen sanoo.

Uusi Tuntematon sotilas saa ensi-iltansa 27.10.2017. Elokuva on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Lisätietoja:

tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, media@lidl.fi, puh. 09 2345 6400
yhteyspäällikkö Laura Sutinen, Tuotantoyhtiö Elokuvaosakeyhtiö Suomi 2017 Oy, laura.sutinen@tuntematonsotilas2017.fi, puh. 040 1904 449