Lidl yllättää asiakkaiden suunnittelemalla vegaanisella pizzalla

Lihan korvaaminen osittain tai kokonaan kasviproteiineilla on trendi, joka tuskin on jäänyt keneltäkään huomaamatta. Kasvistuotteiden valikoima on kasvanut Lidlissäkin, mistä hauskin esimerkki on Lidlin Facebook-fanien luoma vegaaninen pizza. Lidl tarjoaa monia muitakin helppoja mutta herkullisia vaihtoehtoja niin vegeilyä kokeilevalle kuin harjaantuneellekin kasvissyöjälle.

Tähän olemme koonneet uutuuksia ja muita kasvispoimintoja Lidlin valikoimasta. Tuotteiden ainesosaluettelot ja ravintoarvotaulukot löytyvät liitteistä.

Trattoria Alfredo Vegaaniset pizzat

Lidlin pakastekaapista löytyy nyt kaksi vegaanista, kiviuunissa paistettua pizzaa. Pizza Verduran ovat suunnitelleet Lidlin Facebook-fanit Saksassa, ja siinä maistuvat pinaatti, kirsikkatomaatit, herkkusienet ja valkosipuli. Bruschetta-pizzan päällä on tomaattia eri muodoissa ja sipulia. Nämä pizzat sopivat hyvin myös keventäjälle, sillä molemmissa on alle 600 kilokaloria. Valmistettu Saksassa.
350 g ja 390 g / 1,89 €

Culinea Falafelit

Culinea-merkin rapeat falafelpyörykät myydään esifriteerattuina pakasteina. Falafelit on voinut bongata Lidlistä aiemmin Orient-teemaviikkojen aikana, ja suuren suosion vuoksi ne on otettu valikoimaan pysyvästi. Valmistettu Saksassa. Kokeile myös kylmähyllystä löytyviä My Best Veggie -falafelpyöryköitä.
400 g / 2,99 €

My Best Veggie Vegenakit

My Best Veggien vegenakeissa on käytetty vapaan kanan munia. Valittavana on vaalea braatwurstinakki ja savustetusta kananmunanvalkuaisesta valmistettu wienernakki. Valmistettu Saksassa.
200 g / 1,99 €

Milbona Luomukaurajuoma

Monille allergikoille sopiva kauramaito ei paakkuunnu kahvissa, maistuu ruokajuomana ja toimii ruoanlaitossa. Kaurajuoma säilyy avaamattomana lämpimässä. Valmistettu Saksassa. Valikoimassa myös soija-, manteli- ja kookosjuomat.
1 l / 1,65 €

Kania Ajvar-paprikatahna

Valmiissa ajvarissa ei ole lisäaineita: tahna sisältää paprikan ja munakoison lisäksi auringonkukkaöljyä, sokeria, merisuolaa, valkosipulia, peperonia ja etikkaa. Ajvarilla voi maustaa kastikkeet, dipit ja marinadit ja se sopii myös leivän päälle. Lidlin valikoimassa on klassisesta balkanilaisesta paprikarelissistä mieto ja tulinen versio. Valmistettu Makedoniassa.
370 ml / 1,49 €

Alesto Premium Pähkinäsekoitukset

Pähkinähyllyn uutuuksiin kuuluu kolme ylellistä suolattua pähkinäsekoitusta, jotka kaikki sopivat laatutietoiselle napostelijalle. Rapsakat, myös australianpähkinöinä tunnetut macadamiapähkinät kutsuvat rouskuttelemaan. Macadamiasekoituksessa on niiden lisäksi paahdettuja ja suolattuja maapähkinöitä, cashewpähkinöitä, manteleita, maissia ja pekaanipähkinöitä.

Pähkinä-oliivisekoitus puolestaan sisältää pahdettuja maapähkinöitä, manteleita, cashew-, pekaani- ja pistaasipähkinöitä sekä kuivattuja ja suolattuja oliivirenkaita. Pistaasisekoituksessa on paahdettuja ja maustettuja maapähkinöitä, cashewpähkinöitä, manteleita ja pistaasipähkinöitä sekä tulisia kuorrutettuja maapähkinöitä. Kaikki pähkinäsekoitukset on valmistettu Alankomaissa.
200 g / 3,29 €

Tulossa pian – tarkkaile kylmähyllyä helmikuussa!

Helmikuussa kaikkien Suomen Lidl-myymälöiden tuotevalikoima kasvaa My Best Veggie -merkin luomutofulla sekä Pohjolan Meijerin kaurakermalla.

Kaikkien Pohjolan Meijeri -merkin tuotteiden pääraaka-aine on aina kotimaista, joten myös kaurakerma on valmistettu kotimaisesta kaurasta Suomessa. Ruoanlaitossa ruokakerman tapaan käytettävässä kauravalmisteessa on rasvaa 15 prosenttia.

Luomutofu tulee myyntiin Lidlin omalla My Best Veggie -merkillä helmikuun loppupuolella. Valittavana on maustamaton ja savunmakuinen tofu. Valmistettu Alankomaissa.

Tuotenäytteitä ja lisätietoja Lidlin viestinnästä: media@lidl.fi ja 09 2345 6400.