Lidlin joulumainoksessa näkyy menestyneen suomalaisohjaajan Disney-tausta

Lidl Suomen tämänvuotinen joulumainos käsittelee hyvin ajankohtaista teemaa: sitä miten me ihmiset ymmärrämme ja kohtaamme toisiamme. Disney-taustaisen Misko Ihon ohjaama mainoselokuva kertoo tarinan siitä, mitä yhteistä erilaisilla ihmisillä on ja mikä tuo meidät saman pöydän ääreen.

Lidlin juuri valmistuneen joulumainoksen on ohjannut elokuvayhtiö Disneyllekin työskennellyt, kansainvälisesti menestynyt Misko Iho.

Ihon ohjaama mainosvideo ”Selli” alkaa pyöriä televisiossa 5.12 alkaen ja sen voi käydä katsomassa myös Lidlin Youtube-kanavalta samana päivänä kello 17 alkaen. Lidlin elokuvallinen joulumainos käsittelee tänä vuonna yhteisymmärrystä. Tarinassa vanki ja vanginvartija istuvat yllättävien käänteiden jälkeen yhteisessä joulupöydässä.

– Arjesta poikkeavat ja vahvasti fiktiiviset tarinat ovat aina olleet lähellä sydäntäni samoin kuin perinteinen elokuvakerronta. Tässä projektissa pääsin yhdistämään molemmat, ohjaaja Misko Iho kiteyttää.

– ”Selli” on ajaton satu, filmi, joka olisi voinut syntyä vaikka Bertoluccin toimesta vuonna 1969, mainoselokuvan Lidlille tuottaneen mainostoimisto Folkin asiakkuusjohtaja Pia Dahlman jatkaa.

Iho on ohjannut aiemmin lukuisia musiikkivideoita tunnetuille suomalaisartisteille ja suunnittelut elokuviin digitaalisia erikoistehosteita. Sittemmin hänen kädenjälkensä on näkynyt muun muassa elokuvayhtiö Disneyn mainoksissa.

– Ihon ohjauksessa joulumainokseemme syntyi juuri oikeanlainen, jopa taianomainen tunnelma, Lidlin mainospäällikkö Christian Saukkola sanoo.

Videon teaserin, voit katsoa tästä

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 178 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.