Lidlin kasvovoide myytiin hetkessä loppuun

Lidlin Cien Aqua Moisturising Cream -kasvovoide menestyi Kuluttaja-lehden testissä. Voide oli laboratorio- ja sokkotestin voittaja sekä testin halvin tuote. Testimenestys sai asiakkaat liikkeelle ja kasvovoide myytiin hetkessä loppuun kaikista Suomen Lidleistä. Täydennystä hyllyihin saadaan marraskuun puolessa välissä.

Kuluttaja-lehti julkaisi 7/2016-numerossaan 17 kosteuttavan kasvovoiteen testitulokset. Parhaiten sijoittunut Lidlin Cien Aqua Moisturising Cream -voide sai yhteensä 70 pistettä sadasta. Laboratorio- ja sokkotestin mukaan voide kosteuttaa yhtä hyvin kuin moninkertaisesti kalliimmat tuotteet. Käyttäjien suosikiksi tuote nousi, koska voide tuntui selkeästi kosteuttavan ja pehmentävän ihoa. Voide oli myös testin halvin ja se jätti taakseen useita muita, tunnettuja kasvovoidemerkkejä eri hintaluokissa.

Testitulos huomioitiin laajasti suomalaisessa mediassa ja monet asiakkaat kävivät hakemassa oman kasvovoiteensa nopeasti myymälästä. Lidlin voidetta on myyty tekstin julkaisemisen jälkeen moninkertainen määrä normaaliin myyntiin verrattuna.

”Olemme saaneet paljon hyvää asiakaspalautetta tuotteesta ja testin tulosta on jaettu runsaasti sosiaalisessa mediassa. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme tuotteita parhaaseen hinta-laatusuhteeseen ja testin tulos todistaa meidän onnistuneen tavoitteessamme erittäin hyvin, iloitsee kosmetiikkatuoteryhmästä vastaava ostopäällikkö Hannes Herbst.

Seuraava erä kasvovoidetta saapuu myymälöihin marraskuun puolivälissä.

”Kuluttaja-lehden testitulos yllätti meidät positiivisesti. Emme luonnollisestikaan osanneet varautua näin suureen kysyntään, mutta pyrimme täyttämään hyllyt mahdollisimman pian, jotta mahdollisimman moni pääsee myös itse kokeilemaan testimenestystuotetta”, Herbst jatkaa.

Kasvovoiteisiin keskittynyt testi tehtiin Kuluttaja-lehden puolueettomissa laboratorioissa yhdessä eri maiden riippumattomien kuluttajalehtien kanssa. Voiteiden pisteytyksessä otettiin huomioon kosteuttavuus, käyttäjien sokkotestiarviot, tuotteiden pakkausmerkinnät eli esimerkiksi ainesosalistan luettavuus ja pakkauksessa mainitut harhaanjohtavat väitteet sekä allergeenit.

Cienin kosteuttava kasvovoide on myynnissä kaikissa Suomen Lidleissä ja myös useissa muissa Euroopan maissa. Voidetta on pakkauksessa 50 millilitraa ja tuotteen hinta on Suomessa 3,29 euroa.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: