Lidlin kesäbiisi ”Grillaa” nousi Spotifyn viraalilistan ykköseksi Suomessa

Lidlin kesäkampanja opettaa jälleen elämään kuin viimeistä kesäpäivää.

Meillä Suomessa on aidosti lämpimiä kesäpäiviä hyvänä vuotena noin 20 kappaletta ja huonoimpina vuosina noin viisi, eikä tämä valitettavasti ole edes liioittelua. Kun kesä vihdoin alkaa, alamme jo murehtia sen loppumista. Lidlin tämän kesän kampanja valjastaa tämän suomalaisten tunnistettavan ominaispiirteen ja muistuttaa meitä elämään hetkessä.

– Seuraamme koko ajan säätietoja ja puhumme mitä kaikkea pitäisi ehtiä tekemään – kesän lyhyys saa meidät suomalaiset aina vähän sekaisin. Haluamme viestiä tällä kampanjalla, että ilo pitää ottaa irti heti, aina ja joka paikassa, kuvailee mainostoimisto Folkin luova toimitusjohtaja Tommi Laiho.

Monimediainen kesäkampanja on lähtenyt käyntiin. Elä kuin viimeistä kesäpäivää -kampanjafilmejä on julkaistu kaksi ja kesän kuluessa niitä nähdään lisää. Kampanjan viime viikolla julkaistu kesäbiisi ”Grillaa” on jo noussut Spotifyssä Suomen 50 viraalisinta -listan ykkössijalle.

– Viime kesänä meitä viihdytti Katri Helenan ”Kesän lapsi”, josta saimmekin positiivista palautetta. Nyt ”Kesän lapsen” kertosäkeen ympärille on rakennettu kokonaan uusi kesäbiisi, joka kannustaa meitä nauttimaan kesästä – ja siinä sivussa toki grillaamaan, kertoo Lidl Suomen markkinointipäällikkö Seppo Niemelä.

Lidlin kesäkampanjan on suunnitellut mainostoimisto Folk. Kampanjafilmit on tuottanut Director’s Guild ja ohjannut Teemu Niukkanen. Kesäbiisin esittäjä on Lidl Stingy ja laulajana toimii Amanda Löfman. Laulun sovitus on Juri Sepän, Teemu Niukkasen ja Kimi Issakaisen käsialaa.

Linkit julkaistuihin Elä kuin viimeistä kesäpäivää -mainosfilmeihin:
Elä kuin viimeistä kesäpäivää – Vangittuna talveen
Elä kuin viimeistä kesäpäivää – Elämänohje

Lisätietoja:
Pia Dahlman, mainostoimisto Folk, asiakkuusjohtaja, pia.dahlman@folkfinland.fi, 040 5168316
Tommi Laiho, mainostoimisto Folk, toimitusjohtaja, tommi.laiho@folkfinland.fi, 050 310 0659
Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, tiedottaja, media@lidl.fi, 09 2345 6400

Avainsanat: