• Lidl Suomi/

Lidlin korttikampanja paljasti asiakkaiden luovuuden – kassoilla nähty joulukortteja, kuntosalikortteja ja itse tehtyjä alennuskortteja

Lidlin eilen alkanut Kortti kuin kortti -kampanja on tuonut mukavaa säpinää myymälöihin eri puolilla Suomea. Kassoilta kerätyn palautteen mukaan kampanja on tuonut hauskoja kohtaamisia ja asiakkailta on tullut valtavasti positiivisia kommentteja.

–  Asiakkaamme ovat lähteneet upeasti mukaan hyvän mielen kampanjaamme ja osoittaneet huikeaa huumorintajua ja kekseliäisyyttä, kaupallinen johtaja Timo Hansio sanoo.

Osa asiakkaista on varannut kauppaan lähtiessään mukaan joulu- tai postikortin kassalle näytettäväksi. Jotkut taas ovat askarrelleet kampanjaa varten itse uniikin ”alennuskortin”. Sellaisen oli tehnyt esimerkiksi 5-vuotias Eedla. (Kuva liitteenä.)
Lidlin sosiaalisen median kanaviin tulleista kuvista on bongattu esimerkiksi visakoivusta höylätty ”visakortti” ja Pokemon-kortti.
Suurin osa kassoille esitetyistä korteista on ollut kuitenkin erilaisia etu- ja kanta-asiakaskortteja, kuntosalikortteja tai Kela-kortteja.

Kortti kuin kortti -kampanja on voimassa kuluvan viikon päättyen sunnuntaina myymälöiden sulkeutuessa.

–  Eilen nähtiin yksi Lidl Suomen historian kovimmista maanantaimyynneistä. Asiakkaat ovat selvästi ottaneet tämän kampanjan omakseen, Hansio jatkaa.

Lidl antaa kuluvalla viikolla yli 25 euron ostoksista 10 prosenttia alennusta, jonka saa näyttämällä kassalla mitä tahansa lompakosta löytyvää korttia.
Kampanja on voimassa kaikissa Lidl-myymälöissä 12.–18.3.2018.

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, (09) 23456400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 172 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.