Saara Aalto tähdittää Lidlin kansainvälistä mainoskampanjaa

Saara Aalto nähdään kaikkien Lidl-maiden mainoskampanjan kasvona ja äänenä toukokuussa 2017. Aalto on sanoittanut brittiläisen Passenger-yhtyeen Let her go -kappaleen uudelleen ja esittää sen kaikilla niillä 20 kielellä, joita Lidl-maissa puhutaan. Aallon uusin esitys on osa Lidlin kansainvälistä kampanjaa, jossa ketju kiittää fanejaan, joita on kertynyt Facebookiin yhteensä 20 miljoonaa.

– On hienoa tehdä Lidlin kanssa yhteistyötä jo toisen kerran, Saara Aalto iloitsee ja viittaa Lidl Suomen 10-vuotissyntymäpäivien kunniaksi levytettyyn sinkkuun ”Toiveeni tää”.

– Musiikki, kielet ja kulttuurit ovat intohimoni, joten olin innoissani mahdollisuudesta päästä laulamaan 20 kielellä. Tykkään myös Lidlin tyylistä keskustella faniensa kanssa Facebookissa. Keskustelu on aina ystävällistä ja rentoa. Samaan pyrin myös omien fanieni kanssa, X-Factor UK -kilpailussa vuonna 2016 toiseksi sijoittunut Aalto kertoo.

Lidl on Euroopan ykkönen useilla somemittareilla

Tutkimusyhtiö Socialbakersin selvitys "Lidl No. 1 Food Retailer on Facebook in Europe" osoittaa, että muut ruokakaupan brändit jäävät kauas Lidlin taakse sosiaalisen median verkostojen vertailussa: Lidlillä on eniten Facebook-tykkääjiä, mutta myös vuorovaikutuksen, eli kommenttien ja tykkäysten, määrällä mitattuna Lidl on selvä ykkönen.

Lidl Suomen Facebook-sivu on perustettu vuonna 2011, ja sivulla on noin 250 000 tykkääjää. Facebookin lisäksi Suomen Lidl toimii aktiivisesti myös Instagramissa ja LinkedInissä.

Katso Saara Aallon esitys tästä.

Tutustu Socialbakersin selvitykseen tästä.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 173 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.