Sesongin parhaat kasvikset Lidlin hevi-osastolta – uusi yhteistyö Satokausikalenterin kanssa alkoi

Sesongin maukkaimmat kasvikset matkaavat sertifioiduilta tiloilta kaikkiin Lidl-myymälöihin vuoden jokaisena päivänä. Päivittäiset päätökset Lidlin hedelmä- ja vihannesosastolla ovat jatkossa entistä helpompia, kun Lidl syvensi sesonkiajatteluaan ja aloitti yhteistyön Satokausikalenterin kanssa. Jatkossa Lidl tarjoaa asiakkailleen ajankohtaista tietoa kauden kasviksista joka viikko.

Sesonkiajattelu on ollut perinteisesti Lidlissä vahvaa ja myymälöistä löytyy runsaasti kauden maukkaimpia kasviksia ja suomalaisille eksoottisempia tuttavuuksia, kuten luomukurkumaa. Nyt aloitetulla yhteistyöllä Satokausikalenterin kanssa tarkoituksena on kertoa kuluttajille entistä enemmän laadukkaista sesonkikasviksista.

- Runsaalla ja kausittain vaihtuvalla valikoimallamme haluamme kannustaa asiakkaitamme kokeilemaan erilaisia kasviksia. Voikin sanoa, että hedelmät ja vihannekset ovat laajin ja suosituin kasvisruoan tuoteryhmä, hedelmä- ja vihannesoston päällikkö Arttu Syrjänen hymyilee.

Lidlin sesonkiajattelua syventää uusi yhteistyö Satokausikalenterin kanssa. Satokausikalenteri-yhteistyö tuo jokaviikkoiseen suoramainoslehteen esittelyyn yhden satokausituotteen. Lisäksi Lidlin nettisivuilta löytyy mm. julkkiskokki Sara La Fountainin vinkit kausituotteiden käyttöön. Kevättalven satokauden herkkuja ovat mm. mandariini ja verigreippi.

- Meidän missiomme on saada suomalaiset syömään enemmän kasviksia. Sesonkien seuraaminen on luonnollinen tapa monipuolistaa omaa kasvisten käyttöä. Olemme iloisia uudesta yhteistyökumppanista, joka jakaa saman ajatusmaailman, Satokausikalenterin toimitusjohtaja Samuli Karjula kertoo.

Lidlissä myydään sertifioitujen tilojen kasviksia

Kaikilla Lidlin kansainvälisillä viljelijöillä on Global G.A.P.-sertifikaatti ja vuoden alusta myös jokaiselta kotimaiselta viljelijältä on löytynyt joko IP Kasvikset Perussertifiointi tai Global G.A.P. -sertifikaatti.

Kansainvälisillä markkinoilla usein vaadittu Global G.A.P. -sertifikaatti on kolmannen osapuolen valvoma sertifikaatti, joka takaa, että kasvikset ovat laadukkaita ja turvallisia ja ne on tuotettu ympäristöä ja työntekijöiden turvallisuutta kunnioittaen. IP Kasvikset Perussertifikaatti on suunniteltu Pohjoismaiden käyttöön ja se vastaa elintarviketurvallisuuteen liittyvien vaatimusten osalta Global G.A.P.-standardien vaatimuksia.

- Olemme ensimmäinen päivittäistavarakauppaketju, joka pyytää kaikilta viljelijöiltään kolmannen osapuolen valvomaa sertifikaattia. Haluamme tarjota asiakkaillemme laadukkaita tuotteita, joiden tuotantoketjussa ei ole tingitty vastuullisuudesta, Syrjänen kertoo.

Lidlin hedelmä- ja kasvisvalikoimassa on noin 120 eri tuotetta. Tuoreet hevi-tuotteet toimitetaan 160 Lidl-myymälään viikon jokaisena päivänä.

Lyhyesti Satokausikalenterista:

- Satokausikalenteri auttaa löytämään joka kuukausi ruokapöytään kauden parhaat kasvikset.

- Satokausikalenteri sisältää Suomessa tarjolla olevien kasvisten sesonkitiedot kuukausittain ja tuottajamaittain, sekä runsaasti muuta tietoa sesongin raaka-aineista.

- Satokausikalenteri on hankittavissa seinäkalenterina tai mobiilisovelluksena.

- Lidlissä Satokausikalenteri näkyy asiakkaille 52 kertaa vuodessa eli joka viikko.

Lisätietoja: Lidl Suomi, media@lidl.fi, (09) 23456 400.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 160 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 160 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.