Uimari Ari-Pekka Liukkonen ja Lidlin Sportyfeel-urheiluravinteet yhteistyöhön

Suomen uinnin suuri lupaus Ari-Pekka Liukkonen , 27, ja Lidlin Sportyfeel-urheiluravinnesarja aloittavat yhteistyön. Useissa arvokisoissa startannut ja mitaleitakin napannut urheilija valmistautuu parhaillaan Rion olympialaisiin päämatkanaan 50 metrin vapaauinti. Espoolaista Cetusta edustavan Liukkosen oma henkilökohtainen ennätys 50 metrin vapaauinnissa on 21,92 sekuntia.

– Ari-Pekka esiintyi alkuvuodesta meidän TV-mainoksessa. Jatkoimme neuvotteluja ja päätimme lähteä hänen sponsorikseen. Näemme, että hän on erinomainen lähettiläs Sportyfeel-tuotesarjallemme sekä loistava esikuva urheilijoille, Lidlin kaupallinen johtaja Timo Hansio hehkuttaa.

Yhteistyösopimus Lidlin ja Liukkosen välillä on tehty kahdeksi vuodeksi.

– Yhteistyö poikii varmasti monta mielenkiintoista hanketta ja tempausta, sillä olen huomannut, että Lidl tykkää tehdä aika poikkeavaa markkinointia, Liukkonen tuumii.

Liukkonen käyttää Sportyfeel-tuotteita säännöllisesti

Marko Malvelan valmentama Liukkonen on itsekin mielissään uudesta sponsorista.

– Olen iloinen, että tiemme kohtasivat Lidlin ja Sportyfeel-tuotesarjan kanssa. Pidän tuotteista todella paljon ja olen käyttänyt niitä säännöllisesti jo ennen yhteistyötä. Siksi tuntui luontevalta lähteä tuotesarjan brändilähettilääksi, Liukkonen sanoo.

Sportyfeel on Lidl Suomen Suomessa kehittämä urheiluravinnesarja, josta löytyy tällä hetkellä yli 50 tuotetta. Suurin osa Sportyfeel-tuotteista valmistetaan ja pakataan Suomessa. Kotimaista tuotantoa ovat esimerkiksi maitopohjaiset proteiinijuomat, L-karnitiinijuoma, raakapatukat, laktoosittomat ja gluteenittomat proteiinipatukat sekä valtaosa Professional-sarjan tuotteista. Muut tuotteet valmistetaan Keski-Euroopassa tai Ruotsissa.

Sportyfeel-tuotteet ovat helposti saatavissa kaikista Suomen Lidl-myymälöistä ruokaostosten yhteydessä.

Kilpauimari Ari-Pekka Liukkonen

Seura: Cetus (Espoo)

Treeniryhmä: SprinttiTalli (Jyväskylä)

Valmentaja: Marko Malvela

Syntymäaika ja paikka: 9.2.1989 Pieksämäki

Pituus: 208cm

Paino: 94kg

Kengän koko: 52

Saavutuksia

EM-pronssia (pitkärata) 50 metrin vapaauinnissa 2014

EM-pronssia (lyhytrata) 4 x 50 metrin mixed vapaauintiviestissä 2012

Lisätietoja

Ari-Pekka Liukkosen yhteyshenkilö: Harri Halme, p. 040 754 5104, harri.halme(at)welho.com.

Lidl Suomi Ky: viestintäassistentti Panu Lempiäinen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 169 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.