• Lidl Suomi/

Yli 300 alle 18-vuotiasta nuorta saa palkallisen kesäharjoittelupaikan Lidlistä – haku käynnissä nyt

Lidl tarjoaa tänäkin kesänä palkallisen Tutustu työelämään ja tienaa –harjoittelun yli 300 nuorelle eri puolella Suomea. Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliiton tukema ohjelma on suunnattu 14–17-vuotiaille peruskoululaisille, ammattikoululaisille ja lukiolaisille. Kahden viikon harjoittelussa on mahdollista kartuttaa arvokasta kaupan alan työkokemusta.

Haku Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun on parhaillaan käynnissä Lidlissä. Kyseessä on kesällä toteuttava kahden viikon palkallinen harjoittelujakso, jonka aikana nuori pääsee tutustumaan työelämään myymälöissämme eri puolilla Suomea ja Janakkalan jakelukeskuksessa. Paikkoja voi hakea 28.3.2018 asti.

–  Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelijoita otetaan jokaiseen Suomen Lidl-myymälään ja Janakkalan jakelukeskukseen, Lidlin HR-Team Leader Annina Hyvönen kertoo.

Harjoittelijat tekevät myymälöissä ja jakelukeskuksissa töitä rinta rinnan vakituisen henkilökunnan kanssa. Harjoittelijan tehtäviin voi kuulua myymälässä esimerkiksi tuotteiden hyllyttämistä, hedelmä- ja vihannesosaston järjestelyä tai myymälän ilmeestä huolehtimista. Harjoittelusta maksetaan 360 euron kokonaispalkkio.

–   Meillä on ollut erittäin hyviä kokemuksia harjoittelijoista aikaisemmilta vuosilta. Moni TTT -harjoittelussa ollut nuori on työllistynyt myöhemmin meillä myös ihan oikeaan työsuhteeseen, Hyvönen jatkaa.

Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliiton tukeman ohjelman tavoitteena on, että mahdollisimman moni pääsee kokeilemaan harjoittelua kaupan alalla. Valittavien henkilöiden tuleekin olla sellaisia, joilla ei vielä ole kokemusta kaupan alan tehtävistä.

Lisätietoa Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelmasta sekä sähköinen hakulomake löytyvät osoitteesta: tyopaikat.lidl.fi

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, (09) 23456400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 172 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.