Lindex avaa myymälän Lontooseen

Lindex avaa kevään 2015 aikana ensimmäisen myymälänsä muodin suurkaupunkiin, Lontooseen. Myymälä avataan Westfield Stratford City -ostoskeskukseen ja samaan aikaan paikallinen jakelukeskus aloittaa toimintansa. Lindexin verkkokauppa on jo lanseerattu Ison-Britannian markkinoilla.

Lindex vahvistaa tuotemerkkiään investoimalla Lontoon markkinalle ja jatkaa kansainvälistä laajenemistaan.

– Tämä on suuri hetki historiassamme. Olemme odottaneet, että saamme tarjota inspiroivaa muotiamme Lontoossa, joka on yksi maailman vetovoimaisimmista ostoskaupungeista, sanoo Ingvar Larsson, Lindexin toimitusjohtaja.

Lontoon myymälä tarjoaa modernin shoppailuympäristön, jonka sisustus korostaa Lindexin skandinaavista taustaa.

– Tulemme tarjoamaan maailmanluokan muotielämyksen myymälässämme ja verkkokaupassamme. Muotielämys käsittää kaiken myymälän sisutuksesta asiakaspalveluun ja tuotteiden ulkonäöstä niiden visuaaliseen markkinointiin. Hyvän myymäläsijainnin ja toimivan verkkokaupan avulla pystymme tavoittamaan suuren määrän asiakkaita heti ensimmäisestä päivästä lähtien, kertoo Ingvar Larsson.

Tuotteiden nopea saatavuus on avainasemassa, kun yritys halutaan vakiinnuttaa uusille markkinoille. Paikallisen jakelukeskuksen ansiosta myymälä saa tuotetäyttöjä nopeasti. Lisäksi Lindexin Online Shop -verkkokauppa tarjoaa muotia paikallisessa valuutassa ja toimittaa tilauksia koko maahan.

Faktoja Ison-Britannian muoti- ja vähittäiskaupasta:

• Britannian muotikaupan liikevaihdon odotetaan kasvavan 18,7 prosenttia, eli noin 50,4 miljardista 59,8 miljardiin puntaan, vuosien 2013 ja 2017 välillä.

• Lontoo on yksi maailman suosituimmista muotimatkailukohteista. Lontoossa on tarjolla enemmän kansainvälisiä muotimerkkejä kuin missään muussa metropolissa.

• Turistien kokonaiskulutuksesta noin 40 prosenttia käytetään vähittäiskauppaan. Määrä vastaa arviolta 92 miljardia puntaa.

• Ison-Britannian vähittäiskauppa työllistää yli kolme miljoona henkilöä, joka on yli 10 prosenttia maan kokonaistyövoimasta. Vähittäistavarakauppa on suurin yksittäinen työnantaja Isossa-Britanniassa ja yksinomaan Lontoossa vähittäismyynti työllistää noin 400 000 henkilöä.

Lindex on yksi Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on yli 480 myymälää ja Ison-Britannian avauksien jälkeen Lindex toimii jo 17 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita.  Lindexin Online shop -verkkokaupassa myydään myös miesten LXM-mallistoa. Lindex on osa pörssissä noteerattua Stockmann-konsernia.

Lisää tietoa yrityksestä osoitteesta lindex.com.

Lisätietoja:

Kaisa Lyckdal