Lindex avaa suurmyymälän Berliinin pääkadulla

Lindex laajentaa Saksan markkinoilla ja avaa suurmyymälän Berliinin pääkadulla. Lindex, yksi Pohjoismaiden johtavista vaateketjuista, avaa suurmyymälän keskelle Berliinin Kurfürstendammia 24. marraskuuta. Tämä myymälä on Lindexin laajentumisprosessin ensimmäinen askel ja tavoitteena on avata myymälöitä kansainvälisessä suurkaupunkimiljöössä. Berliinin myymälästä tulee 31. Lindex-myymälä Saksassa ja ensimmäinen Lindex-myymälä Nordrhein-Westfalenin ulkopuolella. Laajentuminen jatkuu Saksassa ja maassa avataan vuosittain 10-15 myymälää. Uusia myymälöitä perustetaan sekä Berliinin alueella että Nordrhein-Westfalenin eteläpuolella pääasiassa kaupungeissa, joissa on yli 50 000 asukasta. Lindex jatkaa laajentumistaan myös muilla markkina-alueillaan Pohjoismaissa: Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa avataan yhteensä 15-20 uutta myymälää vuodessa. " Laajentumisstrategiamme on selvä, Lindexin konserninjohtaja Hans Johansson sanoo. Avaamme useita myymälöitä houkuttelevissa kaupungeissa, joissa on suuri ostovoima. Entistä suuremmat myymälät, kuten Berliinin myymälä, antavat meille paremmat mahdollisuudet tuotteiden esittelyyn ja parempaan asiakaspalveluun". Lindexin liikevaihto toimintavuonna 1999/2000 oli 4 114 MSEK, eli kasvua oli 14 % verrattuna edellisvuoteen. AB Lindex (publ) Lisätietoa antaa: Åsa Lindell Byström, tiedotusjohtaja puh. +46 (0)322 744 00 Mobile +46 (0)706 33 59 79 Lindex on myymäläketju, johon kuuluu kaiken kaikkiaan 336 myymälää, joista 305 on pohjoismaisilla markkinoilla ja 31 Saksassa. Konsernin tuotealueet ovat naistenvaatteet, naisten alusvaatteet, lastenvaatteet ja Lindex Care - kosmetiikka ja vartalonhoitotuotteet. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00550/bit0002.pdf

Yrityksestä

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on yli 490 myymälää 18 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Yli puolet Lindexin valikoimasta on valmistettu kestävää kehitystä tukevista materiaaleista, ja tavoitteena on nostaa luku 80 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä. 'We Make Fashion Feel Good ' on Lindexin viestintäkonsepti, joka kertoo selkeästi Lindexin brändistä ja siitä, mitä se edustaa. Lindex on osa suomalaista pörssinoteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com