Lindex julkaisee kestävän kehityksen raportin vuodelta 2014

Lindex julkaisee tänään kestävän kehityksen raportin, nyt jo kymmenettä kertaa. Viime vuonna Lindexin tavarantoimittajat Intiassa ja Bangladeshissa säästivät 900 miljoonaa litraa vettä, puhtaampaa tuotantoa edistävien projektien kautta. Lindex aloitti myös puhtaaseen veteen liittyvän yhteistyön WaterAid-järjestön kanssa, osana työtään kestävän kehityksen hyväksi.

”Lindexin tavarantoimittajien kaikissa tuotantovaiheissa tarvitaan vettä, ja teemme jatkuvaa työtä vastuullista vedenkäyttöä edistävien projektiemme parissa, yhdessä tavarantoimittajien ja muiden yhteistyökumppanien kanssa, ” sanoo Ingvar Larsson, Lindexin CEO.

Vuonna 2014 Lindex valmistutti 16,3 miljoonaa tuotetta ekologisista materiaaleista. Luku vastaa 22 prosenttia mallistojen kokonaismäärästä. Tavoitteena on, että vähintään 80 prosenttia Lindexin tuotteista valmistetaan ekologisista kuiduista vuoteen 2020 mennessä.

”Työskentelemme kestävän kehityksen tavoitteitamme kohti ja tähtäämme siihen, että kaikki tuotteemme valmistettaisiin menetelmillä, joista syntyisi mahdollisimman vähän jätettä ja jotka kuluttaisivat entistä vähemmän energiaa, vettä ja kemikaaleja, ” sanoo Ingvar Larsson.

Tukeakseen tavarantoimittajien tehdashenkilökuntaa, Lindex on tarjonnut 8 000 naispuoliselle työntekijälle henkilökohtaiseen terveyteen liittyvää koulutusta. Lindex kehittää myös parhaillaan yhdessä QuizRR-järjestön kanssa koulutustyökalua, jonka tarkoituksena on valistaa tehdashenkilökuntaa heidän oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan.

Vuoden 2014 Roosa nauha -yhteistyö Syöpäsäätiön kanssa oli menestys.

“Jean Paul Gaultier suunnitteli Lindexille yhteistyömalliston, jonka myynnistä osa lahjoitettiin Roosa nauha -rahastoon. Lindex keräsi asiakkaidensa kanssa yhteensä 1,4 miljoonaa euroa rintasyöpätutkimukseen, ja siitä olemme tietysti erittäin ylpeitä ja kiitollisia, ” Larsson kertoo.

Lindex aloitti viime vuonna myös käytettyjen tekstiilien vastaanottamisen 50 valikoidussa myymälässä, Ruotsissa. Toiminta on toteutettu yhteistyössä Cirqle-mobiiliapplikaation ja Myrona-järjestön kanssa, ja käytetyt tekstiilit siirtyvät myymälästä joko kierrätykseen tai uusiokäyttöön.

Lisätietoja:

Linda Skogsberg
Sustainability Communications Coordinator, Lindex
Phone: 46 (0) 31 739 51 58
E-mail: linda.skogsberg@lindex.com

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on yli 490 myymälää 18 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex on osa pörssissä noteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat: