Lindex julkaisee kestävän kehityksen raportin vuodelta 2015

Lindex julkaisee tänään kestävän kehityksen raportin vuodelta 2015.  Raportissa esitellään yrityksen kestävän kehityksen työn tulokset, jotka on saavutettu monen vuoden huolellisella työllä. Kohokohtia ovat mm. ekologisista materiaaleista valmistettujen vaatteiden osuuden kasvu 64 %:lla edellisvuoteen verrattuna, sitoutunut työ tuotantoketjun naisten terveyskoulutuksessa, 1. 3 miljoonaa euroa lahjoituksena rintasyöpätutkimukseen, ja parannetut, aiempaa vähemmän ympäristöä kuormittavat tuotantoprosessit.

"Työskentely kestävän kehityksen mukaisesti on tärkeä arvo Lindexillä ja se vaikuttaa kaikkeen, mitä me teemme. Olen erittäin ylpeä monista, hienoista tuloksista, joita me olemme saavuttaneet tähän mennessä. Me työskentelemme sitoutuneesti kohti tavoitettamme, että 80 % vaatteistamme valmistetaan ekologisista materiaaleista vuoteen 2020 mennessä. Vuoteen 2015 mennessä pääsimme 42 %:iin”, sanoo Ingvar Larsson, Lindexin CEO.

Tämä on Lindexin 11. kestävän kehityksen raportti. Raporttiin kuuluu yleiskatsaus sekä yksityiskohtaista tietoa yrityksen toimenpiteistä ja tuloksista koskien kestävää kehitystä. Näiden joukossa ovat tulokset sitoutuneesta työskentelystä alueilla, joista Lindexillä on pitkäaikaiset kokemukset:

Parannetut tuotantoprosessit
Lindex on parantanut tuotantoprosessejaan, käyttämällä aiempaa vähemmän vettä, energiaa ja kemikaaleja. Tämän johdosta kaikki Lindexin denimtuotteet valmistetaan nyt aiempaa ympäristöystävällisemmin, ja niissä käytetään ekologista puuvillaa. Tämä sitoutuminen ekologisiin kuituihin ja prosesseihin lanseerattiin kampanjassa
Better Denim - now and forever.

Naispuolisten tehdastyöntekijöiden koulutus
Naisilla on tärkeä osa Lindexin toiminnassa ja tästä syystä muotiyritys pyrkii voimaannuttamaan naisia monin eri tavoin. Lindex on antanut koulutusta 12 000 naiselle HERhealth-projektien kautta Bangladeshissa, Pakistanissa ja Intiassa, eli lähes 50 %:lle tavarantoimittajien naishenkilökuntaa. Aiheena ovat hygienia, henkilökohtainen terveys ja ravitsemus.

Osallistuminen rintasyövän vastaiseen taisteluun
Vuosi 2015 oli jälleen hieno vuosi Lindexin osallisuudessa rintasyövän vastaiseen taisteluun, yritys lahjoitti siihen 1.3 miljoonaa euroa. Lindex on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yli 10.8 miljoonaa euroa vuodesta 2003 lähtien.

Koko raportin voit lukea tästä.

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on yli 490 myymälää 18 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex on osa pörssissä noteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat: