• LINDEX/

Lindex lanseeraa uuden Even Better Denim -malliston, jonka tuotannossa on käytetty vähemmän vettä kuin koskaan aiemmin

Lindex lanseeraa uudet Even Better Denim -farkkumallit, jotka ovat entistä ekologisempia. Farkkuparin perinteiseen pesuprosessiin tarvitaan 50-70 litraa vettä. Lindex on nyt löytänyt pesuihin aivan uuden tason uusimmissa Even Better Denim -malleissaan, joiden pesuprosessiin tarvitaan vain yksi pullollinen vettä.

“Me olemme denim-matkalla ja me tutkimme sitä, miten voimme tarjota asiakkaillemme upeaa ja mahdollisimman ekologista denimiä. Me olemme erittäin iloisia voidessamme lanseerata nämä uudet Even Better Denim -mallit, joiden valmistuksessa olemme yhteistyön ja uuden teknologian avulla saavuttaneet uuden virstanpylvään”, sanoo Anna-Karin Dahlberg, Lindexin Sustainability Manager.

Lindexin uudet Even Better Denim -farkut on valmistettu yhteistyössä espanjalaisen Jeanologia-farkkukonsulttiyrityksen kanssa, ja niiden pesuprosessi on niin ekologinen kuin se tänä päivänä on mahdollista. Uusi ja innovatiivinen teknologia käyttää mm. ilmaa ja laseria lopputuloksen saavuttamiseksi. Pesuprosessissa vettä on käytetty vain yksi pullollinen, eli 2 litraa. Tämä prosessi on parempi ympäristölle ja tuotannossa työskenteleville ihmisille.

Even Better Denim -farkkumallit on myös valmistettu aiempaa ekologisemmista materiaaleista, kuten asiakkaiden kierrättämästä puuvillasta ja kierrätyspolyesterista. Näiden farkkujen värjäyksessä on käytetty markkinoiden puhtainta indigoväriä, joka on parempi valinta ympäristölle ja tuotannon  työntekijöille. Näissä farkuissa on myös entistä ekologisempia yksityiskohtia, kuten napit, vetoketjut ja taskupussit.

Lindex alkoi valmistaa farkkuja ekologisesti vuonna 2014. Tämä johti merkittäviin edistysaskeliin ja tänä päivänä 100 prosenttia Lindexin farkkumallistosta on Better Denimiä, joka on valmistettu entistä ekologisemmista materiaaleista ja niissä on käytetty aiempaa ekologisempia pesuprosesseja, jotka tarvitsevat vain 8-12 litraa vettä. Lindex työstää jatkuvasti pieniä, entistä ekologisempia Even Better Denim -mallistoja, joiden valmistusprosesseja kehitetään eteenpäin, jotta löydetään innovaatioita ja tutkitaan uusia ratkaisuja. Even Better Denim -mallistojen tavoitteena on löytää parannuksia, jotka voidaan ottaa käyttöön Lindexin koko farkkumallistoon.

Even Better Denim -mallit löytyvät naisten ja lasten osastoilta, ja ne tulevat myyntiin kaikkiin Lindex-myymälöihin ja osoitteeseen lindex.com viikosta 44 lähtien.

Lisätietoja:

Kirsi Rauhala
Country Manager Finland & Baltic Countries
Puhelin: 0201 422 400

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on n. 480 myymälää 16 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Yli puolet Lindexin valikoimasta on valmistettu kestävää kehitystä tukevista materiaaleista, ja tavoitteena on nostaa luku 80 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä. "We Make Fashion Feel Good" on Lindexin viestintäkonsepti, joka kertoo selkeästi Lindexin brändistä ja siitä, mitä se edustaa. Lindex on osa suomalaista pörssinoteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com