Lindexillä aloittaa uusi Corporate Sustainability Manager

”Olen erittäin iloinen ja ylpeä siitä, miten hyvin Lindex on onnistunut integroimaan kestävän kehityksen ajattelun koko toimintaansa. Me olemme päässeet jo aika pitkälle, ja olen innoissani päästessäni kehittämään kestävän kehityksen työtämme eteenpäin”, sanoo Anna-Karin Dahlberg.

Anna-Karinilla on pitkä ja kattava työkokemus Lindexiltä ja yrityksen kestävyystyöstä hänen työskenneltyään Lindexillä jo yli viisitoista vuotta, niin Ruotsissa kuin ulkomailla. Viimeiset kolme vuotta hän on vastannut toimitusketjun kestävyystyöstä. Anna-Karin seuraa työssään Lindexin aikaisempaa Sustainability Manageria, Sara Winrothia, joka siirtyy uusiin haasteisiin.

Lindexillä kestävä kehitys koskee kaikkia toiminnan osa-alueita, mukaanlukien elämänkaariajattelun vaatteen suunnittelusta siihen, kun vaatetta ei enää käytetä. Tänä päivänä yli puolet Lindexin vaatteista valmistetaan aiempaa ekologisemmista materiaaleista ja tavoitteena on, että se luku on 80 % vuoteen 2020 mennessä.

”Me olemme päässeet pitkälle kestävyystyössämme Lindexillä, mutta meillä on edessämme myös haasteita. Kestävä kehitys on kaikkien vastuulla ja meidän täytyy huolehtia siitä osaltamme yhdessä yhteistyökumppaneiden, tavarantoimittajien ja asiakkaiden kanssa. Sillä tavalla voimme teoillamme tehdä positiivisen ja kestävän vaikutuksen, sanoo Anna-Karin.”

Lue lisää Lindexin kestävyystyöstä

Lisätietoja:

Kirsi Rauhala
Country Manager Finland & Baltic Countries
Puhelin: 0201 422 400

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on n. 480 myymälää 16 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Yli puolet Lindexin valikoimasta on valmistettu kestävää kehitystä tukevista materiaaleista, ja tavoitteena on nostaa luku 80 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä. 'We Make Fashion Feel Good ' on Lindexin viestintäkonsepti, joka kertoo selkeästi Lindexin brändistä ja siitä, mitä se edustaa. Lindex on osa suomalaista pörssinoteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat:

Yrityksestä

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on noin 480 myymälää 18 markkinalla.Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Yli puolet Lindexin valikoimasta on valmistettu kestävää kehitystä tukevista materiaaleista, ja tavoitteena on nostaa luku 80 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä. 'We Make Fashion Feel Good ' on Lindexin viestintäkonsepti, joka kertoo selkeästi Lindexin brändistä ja siitä, mitä se edustaa. Lindex on osa suomalaista pörssinoteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com