Työvaatesuunnittelukilpailun voitto Lahden Muotoiluinstituutin Arja Kärkkäiselle

Report this content

Lindström Awardin, kansainvälisen työvaatesuunnittelukilpailun voittaja julkistettiin Korjaamolla Helsingissä. Lahden Muotoiluinstituutissa opiskelevan Arja Kärkkäisen mallisto “Motionworks” arvioitiin parhaaksi työksi viiden finalistin joukosta.

“Kärkkäisen työ Motionworks oli erinomaisesti suunniteltu, siinä oli todella kiinnitetty huomiota muotoihin ja yksittäisen vaatteen ideoihin ja toimivuuteen. Motionworks oli myös finalistitöistä innovatiivisin”, tuomariston puheenjohtaja, Dieselin naistenmalliston pääsuunnittelija Heikki Salonen kertoo.

Pääpalkinnon lisäksi tuomaristo myönsi kunniamaininnan Lahden Muotoiluinsituutissa opiskelevalle Ronja Aaltolle. Aallon Funcy-malliston vahvuutena oli toimiva kuosi, joka oli oleellinen osa kilpailussa haettua muunneltavaa vaatekonseptia.

Nuorille vaatesuunnittelijoille suunnattu Lindström Award -kilpailu houkutteli yli 70 osanottajaa. Töistä viisi valittiin tuomariston toimesta finalisteiksi. Finalistityöt tulivat kolmesta korkeakoulusta: Lahden Muotoiluinstituutti Suomesta, Felicidad Fuce Fd moda Espanjasta ja National Institute of Fashion Technology Intiasta.

Kilpailun tavoitteena on nostaa esille vaatesuunnittelun vähemmän tunnettua alaa eli työvaatesuunnittelua. Työvaatteen käyttäjät arvostavat hyvin käyttötarkoitukseensa suunniteltuja, istuvia ja hyvännäköisiä vaatteita. Myös yritykset yhä enemmän panostavat työvaatteisiin yritysilmeen tekijänä ja työturvallisuuden ja -hyvinvoinnin edistäjinä.

Tarja Hämäläinen
Viestintäpäällikkö
Lindström Oy
p. 0408257173
tarja.hamalainen@lindstrom.fi

Lindström

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa. Palvelumme helpottaa asiakkaan arkea ja on kokonaiskustannuksiltaan markkinoiden edullisin. Toimimme vastuullisesti ja olemme arvostettu työnantaja. Lindströmiläisiä on yli 2 400 henkeä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2010 liikevaihto oli 249 miljoonaa euroa.

Lindström tarjoaa yritysasiakkaille työvaate-, hygienia-, henkilönsuojain-, brändituote-, matto-, ravintolatekstiili- ja teollisuuspyyhepalveluita.

www.lindstrom.fi

Avainsanat: