• Lindström/

Finnish Design Yearbook 2012 – Lindströmin työvaatekonseptille tunnustusta Design Forum Helsingiltä

Lindströmin työvaatepalveluiden uniQ-konsepti on valittu Design Forum Helsingin julkaisemaan Finnish Design Yearbookiin. Asiakaslähtöinen uniQ-konsepti tuo asiakkaan ilmeen mukaisesti suunnitellut työvaatteet myös pienempien yritysten ulottuville. Valinta on tunnustus Lindströmin pitkäaikaiselle työlle arkipäivän designin parissa – Lindström suunnittelee, toteuttaa ja huoltaa yritystekstiilejä, kuten työvaatteita.

Työvaatteiden erilaistuvat käyttötarpeet ja yritysten tarve tuoda entistä enemmän omaa yritysilmettä työvaatteisiin vaatii uusia erottuvuustekijöitä työvaatteilta. Erilaiset käyttäjäryhmät yrityksen sisällä odottavat työvaatteelta juuri heidän työtehtäviinsä sopivaa räätälöityä funktionaalisuutta. Lisäksi yhä useampi PK-sektorin yritys haluaa nostaa oman brändinsä ilmeen kilpailuedukseen.

"Yritykset hakevat aina kustannustehokasta työvaateratkaisua ja yleensä pienemmille yrityksille voidaan tarjota vain perusmallistojen tuotteita kilpailukykyiseen hintaan. uniQ tarjoaa PK-sektorin yrityksille asiakaskohtaisten yksilöinnin mahdollisuuden pienilläkin tuotekohtaisilla kappalemäärillä", kertoo Lindströmin design manager Anna-Kaisa Huttunen.

Lindströmin työvaatteiden materiaaleissa on huomioitu käytön ja huollon vaatimukset sekä elinkaariodotus. Esimerkiksi hoiva-alalle suunnitelluissa uniQcare-mallistoissa käytetyn puuvilla-polyesteri-kankaan polyesteri on valmistettu kierrätetyistä muovipulloista. Käytön aikana pesun ja viimeistelyn kuluttava vaikutus minimoidaan ja käytössä rikkoontuneet tuotteet korjataan. Loppuun käytetyn tuotteen hävittämisestä huolehditaan jätelain ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Design Forum Finlandin julkaisema Finnish Design Yearbook on suomalaisen nykymuotoilun vuosikatsaus, joka ilmestyy neljännen kerran huhtikuussa 2012. Kirja on suunnattu ensisijaisesti kansainvälisille markkinoille avuksi suomalaisen muotoilun ja elinkeinoelämän kansainvälistämishankkeisiin.

Anna-Kaisa Huttunen, Design Manager

Puh.: +358 40 738 1015

Sähköposti: anna-kaisa.huttunen@lindstrom.fi

Lindströmin työvaatepalveluiden uniQ-konsepti on valittu Design Forum Helsingin julkaisemaan Finnish Design Yearbookiin. Lindström suunnittelee, toteuttaa ja huoltaa yritystekstiilejä, kuten työvaatteita.

Lainaukset

uniQ tarjoaa PK-sektorin yrityksille asiakaskohtaisten yksilöinnin mahdollisuuden pienilläkin tuotekohtaisilla kappalemäärillä.
Anna-Kaisa Huttunen