Tallink-Silja valitsi Comfortan tekstiilihuoltajakseen

Tekstiilipalveluyritys Lindströmin tytäryhtiö Comforta on tehnyt sopimuksen Tallink-Siljan kanssa Turun risteilyalusten tekstiilihuollosta. Sopimuksen seurauksena työtä palaa Virosta Suomeen.

Comforta Oy on tehnyt sopimuksen Tallink-Silja Oy:n kanssa Turun linjan
Europa- ja Festival-risteilyalusten sekä SeaWindin tekstiilihuollosta. Vuoden 2008 alusta alkavan toimeksiannon myötä Comforta huolehtii vuosittain yli kahden miljoonan kilon tekstiilien huoltamisesta.

Tallink-Siljan edeltäjä Silja oli aiemmin Comfortan asiakas, mutta kilpailun seurauksena toimeksianto siirtyi vuonna 2003 Viroon. Uuden sopimuksen myötä Turun linjojen tekstiilihuolto palaa Comfortalle Suomeen.

- Työtä siirtyy takaisin Suomeen monesta syystä: Viron korkea inflaatiokehitys on nostanut työn ja kuljetusten kustannuksia. Tallink-Silja teki päätöksensä myös laadullisten kriteereiden perusteella, summaa Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja Keijo Mehtonen.

Uuden sopimuksen myötä Comforta vahvistaa palvelukapasiteettiaan Suomessa siirtymällä kahteen työvuoroon Varissuon palvelukeskuksessa, informoi Comforta Oy:n varatoimitusjohtaja Tauno Maksniemi.

- Tämä sopimus on pitkästä aikaa myönteinen viesti ja tukee näkemystämme siitä, että työn laadulla ja ammattitaidolla on merkitystä - ja se on tärkeä asia meille suomalaisille, toteaa Kemianliiton puheenjohtaja Timo Vallittu.

- Kemianliitto on toiminut edelläkävijänä kehittäen kanssamme uusia työaikamalleja, joilla taataan tekstiilihuoltajille vakituinen työpaikka ja säännölliset ansiot ja joilla parannetaan yrityksen kilpailukykyä mahdollistamalla liukuvan työajan käyttö tasaamaan hotelli- ja matkailualan palveluyrityksille tyypillisiä voimakkaita sesonkivaihteluita, kiittää Lindströmin toimitusjohtaja Jukka Roiha.

Lisätietoja:
Comforta Oy
Varatoimitusjohtaja Tauno Maksniemi

Tallink Silja Oy
Toimitusjohtaja Keijo Mehtonen
Puh. 040 74 90 023

Yrityksestä

Tekstiilipalveluyritys Lindström on yritysten globaali kumppani. Tarjoamme tekstiilipalveluita 20 maassa Euroopassa ja Aasiassa. Lindströmiläisiä on 2400 henkeä ja konsernin vuoden 2010 liikevaihto oli 249 miljoonaa euroa. Palveluitamme ovat: työvaatteet, hygieniapalvelut, henkilönsuojaimet, brändituotteet, matot, ravintolatekstiilit ja teollisuuspyyhkeet.