Yli 700 hakijaa suomenkielisen MAMMA MIA! -musikaalin koe-esiintymiseen

Report this content

Mamma Mia! -musikaalin suomalaisversion koe-esiintymisen herättämä kiinnostus on ylittänyt kaikki odotukset. Hakijamäärät suomeksi sanoitettavaan ja laulettavaan musikaaliin ovat valtavat: 755 laulajaa, tanssijaa ja näyttelijää on jättänyt hakemuksensa.

Hakijatulvan vuoksi tuotantoyhtiö on lisännyt koe-esiintymispäiviä antaakseen mahdollisimman monelle tilaisuuden esitellä taitojaan Lontoon West Endistä saapuvalle brittiläiselle luovalle ryhmälle. Koe-esiintymiset järjestetään 22.5.-2.6.2017 Helsingin Wanhassa Satamassa.

Yli 60 miljoonaa katsojaa ympäri maailmaa on rakastunut MAMMA MIA! -musikaalin henkilöhahmoihin, tarinaan ja musiikkiin.
- On kunnia saada tuottaa maailmankuulu musikaali nyt suomeksi. Kieli tekee kokemuksesta täydellisen ja odotamme innolla, miten yleisö vastaanottaa suomenkielisen MAMMA MIA! -musikaalin, toteavat tuottajat Bengt Bauler ja Per C. Hansson PER C:stä ja Johan Storgård ACE-Productionista.

MAMMA MIA! musikaali-ilmiönä

Musikaali sai maailmanensi-iltansa Lontoossa huhtikuussa 1999, ja sen jälkeen esitys on niittänyt mainetta kaikkialla maailmassa. MAMMA MIA! -musikaalia esitetään edelleen täysille saleille niin West Endissä kuin Broadwayllakin. Musikaalia on esitetty yli 440 kaupungissa ympäri maailmaa.

MAMMA MIA! esitettiin Suomessa vuonna 2014 ruotsinkielisenä Svenska Teaternissa, ja nyt on vuorossa suomenkielinen suurtuotanto. Lontoosta tuleva taiteellinen ryhmä palaa Helsinkiin luodakseen uuden kansainvälisen huipputuotannon.

- Musikaalin sydäntä lämmittävä ja täydellisen hyvänolon tarina on koko perheen ilonaihe. Emme malta odottaa, että saamme jakaa MAMMA MIA! -musikaalin ja ABBAn vastustamattomat laulut yleisön kanssa tällä kertaa suomeksi, iloitsee musikaalin kansainvälinen tuottaja Judy Craymer.

Ensi-ilta Messukeskus Amfi -teatterissa toukokuussa 2018

Musikaalin myötä Helsingin Messukeskukseen avautuu upouusi Messukeskus Amfi -teatteri, jossa tullaan jatkossakin esittämään maailmankuuluja musikaaleja.

- Messukeskus Amfi -teatteri debytoi Suomen suurimpana musikaaliteatterina. Tarjoamme upealle musikaalille sen ansaitsemat musiikkiteatteripuitteet hienoine pito- ja oheispalveluineen, kertoo Messukeskuksen kehityspäällikkö Jussi Kivikari.

Ensi-ilta 4.5.2018 Messukeskus Amfi -teatterissa
Esityksiä rajattu määrä keväällä 2018.

Lipunmyynti alkaa 5.9.2017 Lippu.fissä.

Taiteellinen ryhmä:
Sävellys ja sanoitukset:                        Benny Andersson ja Björn Ulvaeus
Käsikirjoitus:                                         Catherine Johnson
Tuotantosuunnittelu:                             Mark Thompson
Valosuunnittelu:                                    Howard Harrison
Äänisuunnittelu:                                    Andrew Bruce ja Bobby Aitken
Musiikin johto, lisäykset ja sovitukset:  Martin Koch
Koreografi:                                            Anthony Van Laast
Ohjaaja:                                                Phyllida Lloyd

Lisätiedot:
www.mamma-mia.fi | #MammaMiaMusikaali | #messukeskus

ACE-Production, Johan Storgård, toimitusjohtaja
050 517 3224, johan.storgard@ace-production.com

Messukeskus, Maria Mroue, Marketing and Communications Director
050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com

MAMMA MIA! -tarina
Catherine Johnsonin käsikirjoittaman iloisen ja hauskan tarinan tapahtumapaikka on pieni kreikkalainen saari. 40-vuotiaan yksinhuoltaja Donnan tytär Sophia on menossa naimisiin. Mutta Sophia ei tiedä kuka hänen isänsä on. Luettuaan salaa äitinsä päiväkirjaa hän tajuaa, että isäehdokkaita on peräti kolme. Yksi miehistä on siis hänen isänsä, mutta kuka? Saadakseen tietää, kuka hänen isänsä on, Sophia kutsuu salaa kaikki kolme miestä häihinsä.