Miljoona kilometriä LIQUI MOLYn seurassa

Marc Ghys on ajanut Mercedes-autollaan ennätysmatkan

Heinäkuu 2017 – Belgiassa on uusi miljonääri. Wiekevorstilainen Marc Ghys on ajanut Mercedes E 270 CDI  autollaan miljoona kilometriä – LIQUI MOLY -öljyjen ja  lisäaineiden voimalla. ”Mekaanikkoni mukaan LIQUI MOLYn ansiosta moottori on yhä erinomaisessa kunnossa”, Marc Ghys sanoo.

Marc Ghys on Metro Impex Belgium nv -yrityksen omistaja ja toimitusjohtaja, ja työnsä vuoksi usein tien päällä. Keskimäärin hänelle kertyy vuodessa 60 000 kilometriä. Marcin aiempi auto oli myös Mercedes – 190E:n kanssa hän ajoi 750 000 kilometriä. Se herätti halun yrittää miljoonan kilometrin rajan rikkomista seuraavalla autolla.

Seuraava auto oli vuosimallin 2000 Mercedes E 270 CDI. Moottorin kestävyyden takaamiseksi Marc Ghys päätti käyttää alusta asti LIQUI MOLYn tuotteita. ”LIQUI MOLYn tuotteet ovat olleet minulle tuttuja jo pitkään. Arvostan niiden laatua ja tehoa”, Marc Ghys sanoo.

Jokaisessa öljynvaihdossa hän käytti LIQUI MOLY -öljyä. Ja joka toisen öljynvaihdon yhteydessä öljynkierto puhdistettiin LIQUI MOLY Motorcleanilla ja suojattiin LIQUI MOLY Cera Tecillä kulumista vastaan. Lisäaineyhdistelmällä taattiin moottorin puhtaus sekä ylimääräinen suoja, jotta moottori kestäisi pitkään. Ja moottori kestikin käytössä miljoonan kilometrin ajan.

Moottoria ei vaihdettu missään vaiheessa, eikä sitä myöskään ikinä kunnostettu. Viisi suutinta ja muutama hehkutulppa vaihdettiin kuitenkin vuosien saatossa. Moottorin sijaan ongelmia aiheuttivat moottoritilan kumi- ja muoviosat, jotka haurastuivat ja murtuivat vuosien aikana.

Myös miljoonan kilometrin saavuttaminen aiheutti ongelman. Kuusinumeroinen matkamittari pysähtyi ja jämähti 999 999 kilometriin. Mercedesin insinöörit eivät selvästikään osanneet odottaa, että autolla ajettaisiin näin pitkä matka. Miljoona kilometriä on yhtä paljon kuin matka maasta kuuhun ja takaisin – ja sen jälkeen viisi kertaa maapallon ympäri.

Marc Ghys on ostanut jo uuden auton, Mercedes E 220 d:n. Myös siinä käytetään heti alusta alkaen LIQUI MOLY -öljyjä ja  lisäaineita. Siten uusikaan moottori ei aiheuta ongelmia ja kestää pitkään.