Vieläkin enemmän suojaa moottorille

LIQUI MOLY on tehnyt Marine Diesel Schutz  lisäaineesta todellisen dieselmoottoreiden kemiallisen linkkuveitsen

Tammikuu 2017 – Hyvästä voi tulla vieläkin parempi. Sitä mieltä ovat myös LIQUI MOLY -tutkijat, jotka lisäsivät Marine Diesel Schutz -lisäaineeseen vielä yhden ylimääräisen ominaisuuden. Lisäaine taistelee bakteereita vastaan, puhdistaa polttoainejärjestelmän, suojaa korroosiolta ja nostaa setaanilukua. Lisäksi se suojaa nyt polttoainetta huomattavasti aiempaa paremmin hapettumiselta ja vanhenemiselta, jotta pitkät seisonta-ajat eivät tuottaisi ongelmia. Uusi koostumus esitellään ensimmäistä kertaa Boot-venemessuilla Düsseldorfissa, ja lisäksi tuotteeseen voi tutustua helmikuussa Vene 17 Båt -messuilla Helsingissä.

”Marine Diesel Schutz on monipuolinen joka paikan höylä, jota voi käyttää sekä ennaltaehkäisevästi että konkreettisten ongelmien ratkaisemiseksi“, LIQUI MOLYn veneliiketoiminnasta vastaava Jan Volk sanoo. ”Lisäaine on sopiva ase kaikkia veneiden tavallisia dieselongelmia vastaan.”

Yksi näistä ongelmista on dieselpolttoaineen vanheneminen. Ongelma koskee ennen kaikkea veneitä, jotka seisovat käyttämättöminä pidempiä aikoja tai joilla liikutaan vain vähän. Ajan myötä dieselpolttoaineen kemiallinen koostumus muuttuu. Sinne voi muodostua hartsimaisia rakenteita, jotka tukkivat suuttimet ja suodattimet. Marine Diesel Schutzin uusi koostumus hidastaa dieselpolttoaineen vanhenemista ja suojaa sitä haitalliselta hapettumiselta.

Lisäksi LIQUI MOLY Marine Diesel Schutz suojaa dieselöljyn mikro-organismeilta. Bakteerit, hiivat ja homesienet lisääntyvät polttoainesäiliössä nimenomaan pidempien seisonta-aikojen aikana. Ne muodostavat kovaa limaa, joka tukkii polttoainesuodattimet ja pysäyttää moottorin. Marine Diesel Schutz taistelee näitä mikro-organismeja vastaan. Lisäaine poistaa myös kerrostumia koko polttoainejärjestelmästä ja suojaa polttoainejärjestelmää tehokkaasti korroosiolta. Se sisältää kaiken lisäksi vielä setaaniluvun parantajaa, joka tekee polttoaineesta syttyvämpää. Siten moottori käynnistyy ongelmitta myös pidempien seisonta-aikojen jälkeen.

”Marine Diesel Schutz on kemiallinen linkkuveitsi kaikille dieselmoottorilla varustetun veneen omistajille”, Jan Volk sanoo. ”Usean erityisen lisäaineen sijaan polttoainesäiliöön voi lisätä vain yhä lisäainetta, joka sopii moniin käyttötarkoituksiin.”

Paranneltu Marine Diesel Schutz esitellään ensimmäistä kertaa Boot-venemessuilla, jotka järjestetään Düsseldorfissa Saksassa 21.–29. tammikuuta. LIQUI MOLYn löydät hallista 10 osastolta F18.

LIQUI MOLYn maailmanlaajuisesti ainutlaatuisen kattavaan valikoimaan kuuluu noin 4000 kemiallista tuotetta – niin moottoriöljyjä, lisäaineita, rasvoja tahnoja, suihkeita, autonhoitotuotteita, liimoja kuin tiivisteaineita. Vuonna 1957 perustettu LIQUI MOLY kehittää ja valmistaa tuotteensa yksinomaan Saksassa. Kotimarkkinoillaan yritys on lisäaineiden kiistaton markkinajohtaja, ja se valitaan toistuvasti parhaaksi öljymerkiksi. Omistaja Ernst Prostin johtama yritys markkinoi tuotteitaan yli 120 maassa, ja sen liikevaihto oli viime vuonna 441 miljoonaa euroa.

Lainaukset

Marine Diesel Schutz on kemiallinen linkkuveitsi kaikille dieselmoottorilla varustetun veneen omistajille.
Jan Volk