Loiste jakoi Taustavoimaa-apurahaa lasten ja nuorten harrastamiseen

Loiste on myöntänyt 40 hakijalle yhteensä 20 000 euroa Loiste Taustavoimaa -apurahaa lasten ja nuorten vapaa-aika- ja harrastustoimintaan. Hakemuksia tuli tänä vuonna yli 70 kappaletta.

Hakuaika alkoi viime vuoden puolella ja perinteisesti kokonaissumma on ollut 10 000 euroa. Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi nyt jaettu tuki oli poikkeuksellisesti kaksinkertainen.

Lasten ja nuorten vapaa-ajan toiminnan tukeminen on tärkeä osa Loisteen yhteiskuntavastuutyötä, jonka kautta yhtiö haluaa olla taustavoimana Kainuun alueella. Tänäkin vuonna on pyritty tarjoamaan taloudellista tukea mahdollisimman monelle hakijalle.

Loiste Taustavoimaa -apuraha on yksittäiselle hakijalle enintään 700 euron suuruinen toimintatuki, jota voivat hakea yhdistykset, kerhot, harrastuspiirit ja muut lapsille ja nuorille harrastustoimintaa järjestävät tahot, jotka toimivat Loisteen verkkoalueella.

KATSO VIDEO >>

32.   Sotkamon Jymy-Pesis ry

33.   Suomen luonnonsuojeluliitto Kajaanin yhdistys ry

34.   Suomussalmen 4H-yhdistys ry

35.   Suomussalmen Rasti, pesäpallojaosto (PesisRasti)

36.   Swimming Club Vuokatti ry

37.   Taitoluistelijat Kajaani ry, TaiKa

38.   Vaalan 4H

39.   Väinämöisen Laulu ja Soitto ry

40.   Vuottolahden Nuorisoseura ry

Loiste on suomalainen energiayhtiö yli sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki ja Sotkamon kunta. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Lisätietoja www.loiste.fi. Loiste Sähkönmyynti Oy Loiste Sähkönmyynti on valtakunnallinen, suomalainen energiayhtiö. Haluamme helpottaa 200 000:n asiakkaamme arkea kehittämällä uusia palveluja ja toimivia ratkaisuja. Tähtäämme tulevaan kasvuun yhdessä kumppaneidemme kanssa, jotta ihmiset voisivat tehdä oman elämänsä kokoisia ympäristötekoja. Loiste Sähköverkko Oy​ Loiste Sähköverkko toimii sähkömarkkinalain määrittämänä jakeluverkon haltijana verkkovastuualueella, joka kattaa Kainuun yhdeksän kuntaa sekä Pyhännän kunnan ja osan Siikalatvan kunnasta Pohjois-Pohjanmaalla. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön siirrosta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste Lämpö Oy​Loiste Lämpö harjoittaa kaukolämpötoimintaa Kajaanin kaupungin alueella. Yhtiöllä on noin 1 700 asiakasta. Noin 70 % kajaanilaisista asuu kaukolämmitetyissä taloissa. Vuonna 2017 kaukolämmön myynti oli 294 GWh.