Suojasää puhdisti sähköjohdot ja puuston lumesta

Loiste Sähköverkon suurhäiriötilanne on tällä erää kriittisimmiltä osin ohitse. Torstain vesisade ja plussakeli sulatti paksut lumi- ja kuurapeitteet johdoilta sekä metsistä. Helikopteritarkastuksilla on tänään todettu, että ainoastaan korkeimmilla vaara-alueilla on normaaliin talvimaisemaan kuuluvaa lumista puustoa, joka ei ole kallistumassa johdoille.

Apuvoimia on viankorjauksessa viikonlopun yli ja yksi helikopteri on varalla verkon tarkastamiseen vielä ensi viikolla. Maastossa työskentelevät resurssit keskittyvät nyt jälkivikojen, kuten säierikkojen ja pienjännitejohtojen korjauksiin. Korjaustöiden vuoksi voi esiintyä lyhytaikaisia suunniteltuja sähkökatkoja.

Kiitämme kaikkia kumppaneitamme runsaista apujoukoista sekä kainuulaisia vikapaikkojen ilmoittamisesta, kärsivällisyydestä ja myötäelämisestä yhtiömme haastavimmassa vikatilanteessa vuosikymmeniin.

Pahoittelemme pitkäkestoisen suurhäiriötilanteen aiheuttamaa haittaa.

Lisätietoja antaa käyttöpäällikkö Ismo Reinikka, puhelin 050 589 2104.