• Loudspring/

Cleantech Invest osallistui  Savo-Solar Oyj:n ylimerkittyyn osakeantiin. Yhtiö keräsi 4,2 miljoonaa euroa.

Savo-Solar Oyj on toteuttanut 4,2 miljoonan euron osakeannin, joka ylimerkittiin. Cleantech Invest Oyj osallistui antiin 150 000 euron suoralla sijoituksella. Lisäksi Clean Future Fund Ky osallistui antiin 20 000 euron merkinnällä. Cleantech Invest Oyj omistaa 36,8% Clean Future Fund Ky:stä. Cleantech Investin efektiivinen kokonaisomistus oli ennen antia 14,2% ja annin jälkeen 7,2%.

Savo-Solar Oyj on listattu First North markkinalla Ruotsissa ja Suomessa. Lisätietoja on saatavilla Savo-Solar Oyj:n yhtiötiedotteesta: www.savosolar.fi

Alexander Lidgren, toimitusjohtaja. Puh. +46 73 660 1007 alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Access Partners Oy, Hyväksytty neuvonantaja. Puh: +358 9 6829 500

Jari Varjotie, toimitusjohtaja, Savo-solar Oyj. Puh: +358 500 419 734 jari.varjotie@savosolar.fi

Cleantech Invest keskittyy puhtaaseen energiaan ja luonnonvarojen tehokkaaseen käyttöön. Yhtiöllä on hajautettu kokonaisuus vähemmistöomistuksia osakkuusyhtiöissä  ja se etsii aktiivisesti uusia pääomakeveitä, skaalautuvia kohdeyrityksiä cleantech-toimialalta. Cleantech Invest sijoittaa alan lupaavimpiin aikaisen vaiheen kasvuyhtiöihin Suomessa, Ruotsissa ja muissa Itämeren maissa. Yhtiön johto on cleantech-sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Cleantech Invest on myös työ- ja elinkeinoministeriön päätöksellä perustetun Vigo-ohjelman yrityskiihdyttämö.