Cleantech Investin salkkuyhtiö Enersizelle toinen asiakkuus Kiinan lasinvalmistussektorilla

Cleantech Investin salkkuyhtiö Enersize on sopinut kehittämänsä paineilman mittaus- ja energiatehokkuusjärjestelmän asennuksesta kiinalaiselle asiakkaalle, joka on johtava auto-, tasolasi- elektroniikka- ja erikoislasivalmistaja. Kiinalaisella asiakkaalla on yhteensä kahdeksan tuotantolaitosta, joista seitsemän sijaitsee Kiinassa. Tällä pörssilistatulla yhtiöllä on yli 10.000 asiakasta ja liikevaihtoa yli 1 Mrd EUR. Tämä on Enersizelle toinen asiakkuus Kiinan lasinvalmistussektorilla.

Pilottitehtaan hankkeesta saamaksi säästöpotentiaaliksi arvioidaan vuositasolla 400.000 – 600.000 EUR. Enersizen järjestelmä on suunniteltu asennettavaksi vuoden 2017 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Enersizen osuus vuosittaisista säästöistä projektin aikana tullaan määrittelemään kun säästöt ovat verifioitu ja niistä on sovittu asiakkaan kanssa.

Enersize kertoi äskettäin ensimmäisestä tilauksestaan lasinvalmistussektorille.

Cleantech Investin toimitusjohtaja Alexander Lidgren kommentoi:

“Paineilmaa käytetään lähestulkoon kaikkien käyttämiemme tuotteiden valmistuksessa, joten ei ole yllättävää, että Enersize pystyy aikaansaamaan säästöjä eri teollisuuden aloilla. Tiedotimme jo aiemmin, että Enersizella on merkittävä tarjouskanta. Yhtiön toimitusjohtaja Sami Mykkänen käytännössä katsoen käyttää kaiken aikansa Kiinan teollisuuslaitosten kokoushuoneissa neuvotellessaan näitä hankkeita tilaussopimuksiksi Enersizelle”.

Enersizen hallituksen puheenjohtaja Christian Merheim kommentoi:

”On huomionarvoista että Enersizen ahkerasti töitä tehnyt tiimi on saanut solmittua kaksi merkittävää sopimusta kahden eri kiinalaisen lasinvalmistajan kanssa näin lyhyessä ajassa. Näiden pilottiasennusten avulla luomme merkittävää tulevaisuuden kasvupolkua yhtiölle, koska onnistuneet pilotit voivat myöhemmin johtaa nopeaan samanaikaiseen käyttöönottoon usealla tuotantolaitoksella.”

Sami Mykkänen, Enersizen toimitusjohtaja kommentoi:

”Olen erittäin tyytyväinen, että myyntimme sujuu suunnitelman mukaisesti. Vuoden alussa keskityimme rakentamaan tarjouskantaamme nopeaan tahtiin. Lisäsimme alkuvaiheessa myös uuden kiinalaisen myyntikumppanin ja näemme nyt tämän panostuksen tuloksen, kun lähenemme näiden kauppojen solmimista.”

Alexander Lidgren, Toimitusjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Christian Merheim, Hallituksen puheenjohtaja, Enersize Oy. Tel. 46 70 818 28 53, christian.merheim@enersize.com

Enersize lyhyesti

Enersize saavuttaa keskimäärin 30% säästön teollisten paineilmajärjestelmien energiankulutuksessa itse kehittämänsä tiedonkeruu- ja analyysijärjestelmänsä avulla. Globaalisti arviolta 90% valmistavasta teollisuudesta käyttää paineilmajärjestelmiä ja niiden kulutus vastaa arviolta 5% koko maailman sähköenergian kulutuksesta. Enersizen päämarkkinalla Kiinassa paineilmajärjestelmät käyttävät noin 10% koko maan sähköenergian kulutuksesta. Enersize jakaa syntyneet säästöt asiakkaansa kanssa, jolle palvelun käyttöönotto on ilmainen. Enersizen asiakkaana on mm maailman suurin litteiden näyttöjen valmistaja, terästehtaita sekä tunnettuja automerkkejä. www.enersize.com