Cleantech Investin salkkuyhtiö Nuuka Solutions etabloituu Kaliforniaan

Cleantech Investin osakkuusyhtiö Nuuka Solutions on perustunut tytäryhtiön Los Angelesiin, Kaliforniaan. Nuukan Kalifornian tytäryhtiö tulee olemaan Nuukan ja Marylou Garcian yhteisyritys. Garcia on Nuukan kumppani hankkeessa jossa tuodaan uusi pohjoismainen teknologia Yhdysvaltoihin. Cleantech Invest omistaa 34% Nuukasta.

Nuuka, joka omistaa 51% yhteisyrityksestä, on tietojärjestelmäyhtiö, joka toimii nopeasti kehittyvällä älykkäiden rakennusten alalla. Nuuka on kasvanut nopeasti vuoden 2017 kahden ensimmäisen neljänneksen aikana ja on vahvalla kasvu-uralla myös toisella vuosipuoliskolla.

Kalifornia on Yhdysvaltojen johtava osavaltio puhtaan teknologian käyttöönotossa. Nuukan kaltaiselle yritykselle Los Angeles on tärkeä markkina-alue pyrittäessä johtavan toimijan asemaan. Nuuka tekee osansa, jotta älykkäistä ja kestävän kehityksen mukaisista rakennuksista tulee todellisuutta Yhdysvalloissa.

Marylou Garcia, Nuuka Inc. toimitusjohtaja on Wharton MBA ja hyvin verkostoitunut Kalifornian markkinoilla. Hän on myös Expense Reduction Analyst-yhtiön Los Angelesin toimitusjohtaja. Expense Reduction auttaa asiakkaitaan vahvistamaan kassavirtaansa alentamalla kustannuksia ilman kompromisseja laadussa ja palvelussa. Partnereiden avulla Nuuka Inc tulee tavoittamaan tuhansia potentiaalisia asiakkaita Yhdysvalloissa.

Nuuka Oy:n toimitusjohtaja, Mikko Valtonen

“Vuoden 2017 kaksi ensimmäistä neljännestä ovat olleet meille kiireiset. Olemme saaneet tietojärjestelmällemme uusia avainasiakkaita sekä täällä Pohjoismaissa että Benelux-alueella ja Yhdysvalloissa. Tytäryhtiön perustaminen Kaliforniaan on meille looginen seuraava askel matkallamme johtavaksi yhtiöksi nopeasti kasvavalla älykkäiden rakennusten markkinalla. Olemme innoissamme yhtiökumppanuudesta Marylou Garcian ja hänen laajojen verkostojensa kanssa. Tulemme käynnistämään asiakasprokekteja Kaliforniassa lähitulevaisuudessa.”

Cleantech Invest hallituksen puheenjohtaja Lassi Noponen Los Angelesista:

“Cleantech Invest tuo yhtiöitään Yhdysvaltoihin ja yhdistää parhaan pohjoismaisen puhtaan teknologian vahvaan amerikkalaiseen yrittäjyyteen. Nuukan projekti käynnistyy näistä ensimmäisenä. Meillä on useita projekteja työn alla ja pystymme toivottavasti hyvin pian julkistamaan seuraavat projektit. Pohjoismainen puhdas teknologia on globaalisti erittäin kilpailukykystä ja Suomi ja Ruotsi ovat alan teknologisen kehityksen keskiössä.”

Suomen Los Angelesin Pääkonsuli, Stefan Lindström:

“Kalifornia ja Pohjoismaat ovat puhtaan teknologian johtavia kehittäjiä. Me olemme täällä tukemassa suomalaisten yhtiöiden pääsyä Yhdysvaltojen valtaville markkinoille ja meille on ollut ilo tukea Cleantech Investin menestystä Kaliforniassa. Nuukan kaltaiset innovatiiviset teknologiayhtiöt ovat tärkeitä pioneereja, jotka tasoittavat monien muiden pohjoismaisten yhtiöiden tietä USA:n markkinoille.”

Cleantech Invest toimitusjohtaja, Alexander Lidgren:

“Perustimme toimipisteen Kaliforniaan nimenomaan auttamaan yhtiöitämme kasvuun Yhdysvaltojen markkinoilla. En usko, että Lassi olisi voinut löytää Nuukalle Marylou Garciaa parempaa kumppania. Nuukalla on skaalatuva palvelu, jota kiinteistön omistajat Pohjoismaissa rakastavat ja odotan innolla miten Nuuka otetaan vastaan Amerikan markkinoilla.”

Marylou Garcia, toimitusjohtaja Nuuka Inc:

“Rakennuksista tulee jatkuvasti älykkäämpiä ja ne tuottavat yhä enemmän dataa. Nuuka tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun, jonka avulla kiinteistöjen omistajat, kehittäjät ja huoltajat voivat reaaliaikaisesti seurata ja säätää kiinteistöjen automaatiojärjestelmiä. Nuuka yhdistää kestävän kehityksen parametrien, energiatehokkuuden ja asiakastyytyväisyyden hallinnan yhden järjestelmän alle. California on historiallisesti ollut ensimmäisenä ottamaan käyttöön ja kaupallistamaan uusia teknologioita ja työskentelen yhdessä Nuukan kanssa, jotta näin tapahtuu jatkossakin.”

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com

Mikko Valtonen, Toimitusjohtaja, Nuuka Solutions Oy, Tel. 358 50 591 2044, mikko.valtonen@nuukasolutions.fi

Nuuka Solutions lyhyesti

Nuuka Solutions on suomalainen johtava kiinteistöjen prosessien reaaliaikainen informaatio- ja analytiikkajärjestelmä. Nuukan avulla konsolidoidaan olemassaolevaa kiinteistöjen mittatietoa (building big data) yhteen käyttöliittymään. Nuukan avulla ylläpidetään hyviä sisäilmaolosuhteita, energiatehokkuutta, tehostetaan LVIS- prosessin ja kiinteistöhuollon toimintaa ja tuotetaan kattava raportointi. Nuukan palvelu on suunnattu erityisesti kiinteistön omistajille, kiinteistösijoittajille, vuokrataloyhtiöille ja energia-asiantuntijoille. Nuuka tuo datan näkyville kiinteistöjen kellareista kiinteistön käyttäjien ja kiinteistömanagereitten käyttöön ja antaa näin mahdollisuuden parempaan kiinteistöjen hallintaan ja arvonnousuun.

www.nuukasolutions.com