Eagle Filters USA aloittaa toimintansa

Loudspringin tytäryhtiö Eagle Filters on avannut myyntiyhtiön USA:ssa. Eagle Filters USA:ta johtaa Ken Ericsson, joka yhdessä Shawn de Troye:n kanssa aloittavat myyntistrategian toteutuksen saadakseen osuuden tästä Eagle Filters:ille tärkeästä markkinasta.

Ken Ericssonilla on syvä ymmärrys ja kokemus USA:n markkinasta Eagle Filters:in tuotteille. Kenillä on vuosikymmenen pitkä työkokemus National Inspection & Consultants:ilta, jossa hän on työskennellyt tuki- ja palvelutehtävissä voimalaitosteollisuuden suodatusteknologian parissa niin laitevalmistajien kuin loppuasiakkaiden kanssa.

Shawn de Troy:lla on yli 20 vuoden kokemus rakennustekniikasta ja projektinhallinnasta. Hän on työskennellyt rakennussuunnittelijana AEC Engineering:illä ja teknillisenä neuvonantajana The Donaldson Company:llä ennen siirtymistä National Inspection and Consultants LLC:lle teollisten palveluiden myyntivastaavaksi.

USA:ssa on noin 1900 kaasukombiturbiinia. Tämän lisäksi on noin 1800 kaasuturbiinia, jotka myös voivat käyttää Eagle:n teknologiaa parantaakseen tehokkuuttaan.

USA:n toiminnan lanseeraus uuden, hiljattain palkatun Eagle Filters USA tiimin kanssa on linjassa Loudspringin strategian kanssa muuttua teolliseksi konserniksi.

Eagle Filters US:n johtaja Ken Ericsson kommentoi:

”Olen hyvin innostunut työskentelemään tämän korkealaatuisen tuotteen parissa sekä kehittämään Eagle Filters:ille palveluliiketoimintaa USA:ssa. Eaglen suodatusteknologia on todennettu yhdessä USA:n merkittävimmistä maakaasuvoimalaitoksista. Tämä referenssi antaa hyvän alustan USA:n myynnin aloittamiselle sekä palvelu- ja tukiliiketoiminnan lanseeraamiselle Eagle Filters:ille Pohjois-Amerikassa.”

Loudspringin toimitusjohtaja Lassi Noponen kommentoi:

”Pitkän valmistelun jälkeen meillä on paikallinen tiimi koossa Eagle Filters USA:n operaatioiden lanseerausta varten. Loudspring on vuosien mittaan lisännyt omistustaan Eagle Filters:issä asteittain, koska olemme tietoisia heidän ainutlaatuisesta teknologiasta ja merkittävästä potentiaalisesta markkinasta.

Eagle Filters:istä

Eagle Filters tarjoaa uudenlaista teknologiaa voimalaitosten energiankäytön tehostamiseen. Eagle Filters:in patentoidut ja tehokkaat ilmansuodattimet mahdollistavat usean miljoonan euron säästöt yksittäisille voimalaitoksille parannetun tehokkuuden avulla. Tämän teknologian säästöpotentiaali globaalissa energiateollisuudessa on arvioltaan yli 10 miljardia euroa vuosittain. Vuonna 2017 Loudspringin julkaisemassa ympäristövaikutusraportissa Eagle Filtersin teknologian avulla kertyi 121 510 tonnia säästöjä hiilidioksidipäästöissä ja 149 563 m3 säästöt veden käytössä.

Contact information:

Joshua Burguete-Kirkman, Communications Director of Loudspring Plc. Tel. +46 70968 5584, joshua.kirkman@loudspring.earth

Loudspring lyhyesti

Loudspring on Pohjoismaissa ja Kaliforniassa toimiva yhtiöryhmä, joka keskittyy säästämään luonnonvaroja. Loudspring yhtiöt ovat aktiivisia toimijoita viidellä globaalilla markkina-alueella: energia, kiinteistöt, muoti, ruoka sekä valmistava teollisuus. Loudspring:in johto koostuu henkilöstä, jotka ovat rakentaneet positiivista ympäristövaikutusta ja liiketoimintaa yhdistäviä kasvuyrityksiä jo yli vuosikymmenen.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.