Loudspring allekirjoitti sopimuksen 2,5M€ vaihtovelkakirjalainasta NEFCO:n kanssa

Loudspring on allekirjoittanut sopimuksen vaihtovelkakirjalainasta Pohjoismaiden ympäristörahoitusyhtiön (NEFCO) kanssa. Rahoituksen kokonaismäärä on enintään 2,5M€. NEFCO:lla on oikeus konvertoida nostettu vaihtovelkakirjalaina osakkeiksi osittain tai kokonaan 1,00€ osakekohtaisella konversiohinnalla. Vaihtoaika alkaa 24 kuukauden kuluttua sopimuksen allekirjoittamisesta ja päättyy 30 kuukauden kuluttua sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Laina-aika on enintään 7 vuotta. Vaihtovelkakirjalaina edellyttää 2 500 000 ns. erityisen oikeuden hyväksymistä Loudspringin yhtiökokouksessa, joka kutsutaan koolle erillisesti.

NEFCO on viiden Pohjoismaan - Tanskan, Suomen, Islannin, Norjan ja Ruotsin - vuonna 1990 perustama kansainvälinen rahoitusyhtiö (International Financial Institution eli IFI). NEFCO:n tehtävä on tukea vihreää kasvua, ilmastonmuutoksen torjuntaa sekä kestävää kehitystä maailmanlaajuisesti.

Loudspring voi nostaa vaihtovelkakirjalainan erissä ja varat tullaan käyttämään valikoitujen, energia ja resurssitehokkuuden alueella toimivien Loudspringin salkkuyhtiöiden kasvun nopeuttamiseen. Kyseiset salkkuyhtiöt toimivat eri teknologian aloilla ja etsivät nyt kasvua Euroopan ulkopuolisilta markkinoilta.

NEFCO:n toimitusjohtaja Magnus Rystedt näkee useampaan yritykseen sijoittamisen Loudsprining kautta hyvänä mahdollisuutena: Tämän sijoituksen avulla voimme saavuttaa suuremman ympäristövaikutuksen samalla, kun vähennämme taloudellista riskiämme. Rahoituksen kohteeksi valikoituvat yritykset suunnittelevat laajentumista, joten tämä projekti sopii hyvin myös NEFCO:n strategiaan tukea vihreiden Pohjoismaisten yritysten kasvua kansainvälisillä markkinoilla.

Loudspring:in toimitusjohtaja Lassi Noponen: Loudspring säästää luonnonvaroja maailmanlaajuisesti Pohjoismaisen teknologian avulla. Olemme tyytyväisiä aloittaessamme yhteistyön NEFCO:n kanssa, joka on arvostettu Pohjoismainen kansainvälinen rahoituslaitos ja joka toimii keskeisenä Pohjoismaisen ympäristöteknologian rahoittajana. Odotamme innolla kasvurahoituksen sijoittamista ydinyhtiöihimme voidaksemme vauhdittaa niiden kasvua. Uskomme nyt sovitun rahoituksen hyödyttävän myös Loudspring:in osakkeenomistajia.

NEFCO

NEFCO on viiden Pohjoismaan – Tanskan, Suomen, Islannin, Norjan ja Ruotsin vuonna 1990 perustama kansainvälinen rahoituslaitos, jonka tarkoitus on tukea vihreää kasvua, ilmastonmuutoksen torjuntaa ja kestävää kehitystä. NEFCO on rahoittanut yli 700 pientä ja keskisuurta, yksityistä ja julkista, eri toimialan projektia yli 60 maassa. NEFCO:lla on ollut vahva painopiste Itä-Euroopassa sekä Itämeren-, Arktisella- ja Barentsin alueella. NEFCO:n pääkonttori sijaitsee Helsingissä. NEFCO:lla on myös toimipisteet Kievissä Ukrainassa ja se on edustettuna pitkäaikaisten, sitoutuneiden konsulttien kautta Pietarissa Venäjällä. Lue lisää osoitteessa www.nefco.org.

Lassi Noponen, Toimitusjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@loudspring.earth

Thomas Bengtsson, Hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: +46 70 515 40 40, thomas.bengtsson@loudspring.earth

Loudspring lyhyesti

Loudspring on teollinen konserni, joka keskittyy luonnonvarojen säästämiseen. Omistamme ja johdamme Pohjoismaisia kasvuyrityksiä, joilla on suuri positiivinen ympäristövaikutus. Omistamme hajautetun salkun yrityksiä tasapainottaaksemme yksittäisten yhtiöiden kehityksen heilahduksia. Teknologiamme säästävät energiaa, vettä ja raaka-aineita teollisuudessa, kiinteistöissä ja jokapäiväisessä elämässä. Yrityksemme koostuu kahdesta haarasta: Loudspring Industry – enemmistöomistetut yritykset sekä Loudspring Ventures – vähemmistöomistetut yritykset.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.