Loudspring lisää panostuksia ResQ Clubiin

Lassi Noponen, hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj, kommentoi ResQ Club sijoitusta

Olemme iloisia voidessamme ilmoittaa uudesta sijoituksesta ResQ Clubiin. Tämä on samalla uuden Loudspringin tekemä rahoituskierroksen avaus, jossa toimimme ankkurisijoittajana. Ainutlaatuisen edistyksellisyytensä ja menestyksensä johdosta ResQ jaksaa innostaa meitä jatkuvasti ja tulemme tukemaan jatkossakin ResQ:n kasvua. Tämä lisäsijoitus on päivitettyn strategiamme mukainen keskityessämme valikoituihin yhtiöihin ja omistustemme kasvattamiseen.

Muutamia taustatietoja ResQ: stä.

ResQ Club on ylijäämäruoan online markkinapaikka. Ravintolat, kahvilat ja päivittäistavarakaupat voivat vähentää ruokajätettä - ja siten myös hiilijalanjälkeään - myymällä ylijäämäruoan kuluttajille 40-70 prosentin alennuksella. Kuluttajille ResQ on helppo ja kestävä tapa löytää ja ostaa edullisia aterioita lähiympäristön ravintoloista. Kuluttajat voivat paikantaa ja ostaa aterioita joko iOS: n tai Android-sovelluksen, tai tietokoneensa avulla ja noutaa ne ravintolasta.

Noin 88 miljoonaa tonnia ruokaa menee vuosittain hävikkiiin pelkästään EU: ssa. Tämän jätteeksi päätyvän ruoan kustannukset ovat arviolta 143 miljardia euroa. Lisäksi maataloustuotanto, joka tapahtuu vain ylijäämäruoan tuottamiseksi, tuottaa valtavaan taakan ympäristölle. Me näemme tämän dramaattisena markkinahäiriönä.

Digitaalinen ruoka

ResQ Clubin liiketoiminta on ns. “digitaalisen ruoan” toimialan ytimessä, ja ko. toimiala on  nopeasti kasvava maailmanlaajuinen megatrendi, joka on jo luonut miljardien dollarien kasvuyrityksiä ja joka jatkuvasti muuttaa kaupunkilaisten elämäntapaa ympäri maailmaa. ResQ Clubin avulla voit löytää aterioita, jotka muutoin menisivät hukkaan, voimakkaasti alennetuilla hinnoilla. Samalla kuluttajat saavat mahdollisuuden ostaa edullisia laadukkaita atrioita ja samalla tutustua uusiin ravintoloihin. ResQ Club on tammikuussa 2016 alkaen ollut vahvassa kasvussa kuukaudesta toiseen.

Potentiaaliset markkinat aterioiden “pelastamiseksi” pelkästään Euroopassa  noin 20 miljardin euron suuruiset ja noin vastaavan kokoiset Yhdysvalloissa. Monet alan yhtiöt ovat keskittyneet ruoan kuljettamiseen mutta me keskitymme resurssitehokkuuteen ja näemme ResQ:lla suuren tulevaisuuden.

ResQ: llä on yli 200 000 rekisteröityä käyttäjää Suomessa, Ruotsissa, Hollannissa ja Saksassa. ResQ käynnistyi helmikuussa 2016. Sen jälkeen ihmiset ovat “pelastaneet” lähes 500 000 ateriaa ja yli 1900 ravintolaa on tehnyt tarjouksia ResQ: n kautta.

ResQ: n kaltaisella alustalla voidaan merkittävästi leikata ruokajäteitä ravintoloissa ja ruokakaupoissa. Tämä arvokas säästö tapahtuu prosessin lopussa; tämä tarkoittaa, että ruoka joka on jo kasvatettu, kuljetettu ja valmiina nautittavaksi, pelastetaan ja paljon työtä ei valu hukkaan. Tämä "ResQ" –ainutlaatuinen kyvykkyys vaikuttaa voimakkaasti niiden luonnonvarojen määrään, joita tarvitaan kaupunkien väestön ruokkimiseen.

Lisätietoa ResQ Clubista:

Homepage: https://resq-club.com/

Facebook: https://www.facebook.com/resqclubglobal/

Instagram: https://www.instagram.com/resqclub/

Twitter: https://twitter.com/resqclub

ResQ Club kuvia: https://drive.google.com/drive/folders/0B6bAXWFJZVq_WG95Tk04alpGLTA

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com

Loudspring lyhyesti

Loudspring on pohjoismainen yrityskiihdyttämö jolla on osakkuusyhtiöinään globaaleja ongelmia ratkaisevia kasvuyhtiöitä. Osakkuusyhtiöt keskittyvät liiketoiminnassaan puhtaaseen energiaan sekä energia-ja resurssitehokkuuteen. Yhtiöllä on osakkuusyhtiöitä Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiön johto on cleantech -sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Loudspringin A-sarjan osake on listattu Nasdaq First North Finland markkinapaikalla tikkerikoodilla LOUD ja Nasdaq First North Tukholmassa tikkerikoodilal LOUDS.

Twitter: @loudspring

Avainsanat: