Loudspringin salkkuyhtiö Enersize on tehnyt sopimuksen Dürr Systems AG: n kanssa

Enersize on tehnyt sopimuksen energiatehokkuushankkeesta Dürr Systems AG:n kanssa, joka on osa Dürr-konsernia. Sopimus koskee mittausta, analysointia ja optimointia Dürr-ryhmien pääkonttorin yhteydessä sijaitsevalla tehtaalla Bietigheim-Bissingenissa, Saksassa.

Loudspring omistaa Enersizesta 35,9% prosenttia.

Tämän sopimuksen myötä Enersizen aiemmin toteuttama pilottiasennus otetaan kaupalliseen käyttöön kyseisellä tehtaalla, energiatehokkuussäästöjen aikaansaamiseksi. Pilottihankkeen alkaessa laitoksen paineilmajärjestelmän arvioitiin toimivan optimaalisesti ilman tarvetta tai mahdollisuutta tehokkuuden parantamiseen.

Enersizen järjestelmän käyttöönoton avulla tehtaan paineilmajärjestelmät pystyttiin mittaamaan ja analysoimaan, mikä on tuonut ilmi merkittäviä parannustarpeita, jotka johtivat nyt tiedotettavaan sopimukseen. Kyseessä puitesopimus, jossa osapuolet ovat sopineet jakavansa voiton tasapuolisesti.

Järjestelmäasennuksella on Enersizelle suuri arvo saksalaisena / eurooppalaisena referenssiasennuksena, erityisesti kun sillä on aikaansaatu merkittäviä todellisia säästöjä. Se muodostaa myös pohjan mahdollisille jatkoprojekteille Dürr Groupin kanssa. Dürr-konserni on listattu Stuttgartin sekä Frankfurtin pörsseissä ja sillä on palveluksessaan noin 16 000 työntekijää. Konsernin liikevaihto on noin 3,5 miljardia euroa. Konserni keskittyy pääasiassa tuotannon teknisiin järjestelmiin erityisesti ajoneuvoteollisuudelle sekä muille teollisuustuotteille, joissa sen tuotteilla on noin 50% markkinaosuus. Yksi esimerkki yhtiön tuotteista ovat maalausrobotit, joita myydään vuodessa noin 12 000 kappaletta. Monet Dürr-konsernin teknologioista ja tuotteista käyttävät merkittävät määrät paineilmaa ja ne tyypillisesti integroidaan tehtaiden olemassa oleviin paineilmajärjestelmiin asennuksen yhteydessä.Heinz Dürr on sekä Enersizen osakkeenomistaja että Dürr-konsernin suurin yksittäinen omistaja eri yhtiöiden ja säätiöiden kautta.

Alexander Lidgren, Loudspringin toimitusjohtaja kommentoi:

Tämä on loistava uutinen. Saksan teollisuuden paineilmajärjestelmät  on nostettu esiin alueena josta löytyy merkittäviä energiatehokkuuden mahdollisuuksia ja Dürr Systems on erinomainen ensimmäinen referenssiasiakkuus. Tämän asiakkuuden kautta Enersize on nyt käytössä kahdessa uudessa tehtaassa Euroopassa, mikä osoittaa, että ohjelmisto toimii yhtä hyvin niin eurooppalaisessa että kiinalaisessa kontekstissa. Tämä on hyvä alku Euroopan myyntifokuksen kasvattamiselle vuonna 2018."

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: +358 40 501 5127, lassi.noponen@loudspring.earth

Christian Merheim, hallituksen puheenjohtaja Puh: +46 (0) 708-182 853 christian.merheim@enersize.com

Loudspring lyhyesti

Loudspring on Pohjoismaissa ja Kaliforniassa toimiva yhtiöryhmä, joka keskittyy säästämään luonnonvaroja. Loudspring yhtiöt ovat aktiivisia toimijoita viidellä globaalilla markkina-alueella: energia, kiinteistöt, muoti, ruoka sekä valmistava teollisuus. Loudspring:in johto koostuu henkilöstä, jotka ovat rakentaneet positiivista ympäristövaikutusta ja liiketoimintaa yhdistäviä kasvuyrityksiä jo yli vuosikymmenen.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.

Avainsanat: