Maa- ja kotitalousnaisille uusi ilme

Maa- ja kotitalousnaisten logo ja visuaalinen ilme vaihtuvat 1.2.2016.

Uudistuksen tavoitteena oli saada aikaan raikas, energinen ja nykyaikainen ilme, joka kuvaa Maa- ja kotitalousnaisten monipuolisia asiantuntijapalveluita ja aktiivista järjestötoimintaa. Uuteen ilmeeseen siirrytään vaiheittain vuoden 2016 aikana.

Uuden logon terälehdet kuvaavat järjestön neljää toiminta-aluetta: ruokaneuvontaa, yritys- ja maisemapalveluita sekä järjestötoimintaa. Logo kuvaa myös Maa- ja kotitalousnaisten uutta slogania ”juuret maalla”.

– Logossa ja sloganissa kuvatut juuret voidaan ajatella sekä konkreettiseksi että henkiseksi yhteydeksi maaseudulle – sen ihmisten, ruuan, palveluiden ja maisemien luo. Maasta ponnistaa maaseutuhenkinen ihminen, valmiina tarttumaan toimeen, kuvailee Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen viestintäpäällikkö Silja Varjonen.

Edellisessäkin logossa esiintynyt oranssi väri näkyy edelleen yhteisöllisen järjestötoiminnan tunnusvärinä.

Maistuva, viihtyisä ja elinvoimainen maaseutu

Maa- ja kotitalousnaisten Keskuksen varsinainen kokous hyväksyi kokouksessaan 25.11.2015 järjestön uuden strategian vuosille 2016–2020. Maa- ja kotitalousnaisten visio vuoteen 2020 on ”Maistuva, viihtyisä ja elinvoimainen maaseutu – hyvinvoivat suomalaiset”. Uusi ilme tukee järjestön strategisia tavoitteita.

– Ilmeen uudistuksen toivotaan viestivän ajassa elävästä ja uudistuvasta järjestöstä, joka jatkaa yhteiskunnallisesti merkittävää työtään ruoka- ja ravitsemusosaamisen, hoidetun maaseutumaisen ja kulttuuriympäristön, kilpailukykyisen yritystoiminnan ja yhteisöllisyyden eteen, Varjonen kertoo.

Uuden graafisen ilmeen on suunnitellut Heli Ranta. Uuden logon voi ladata liitteistä tai nettisivuilta www.maajakotitalousnaiset.fi/media

Silja Varjonen
vs. viestintäpäällikkö

Mirja Hellstedt
mirja.hellstedt@maajakotitalousnaiset.fi

Twitter @maajakotitalous
Instagram @maajakotitalousnaiset

Maa- ja kotitalousnaiset on valtakunnallinen ruuan, maaseutumaiseman sekä yrityspalveluiden asiantuntijajärjestö sekä maaseutuhenkisten ihmisten suuri ja aktiivinen verkosto. Maa- ja kotitalousnaisten 60 asiantuntijaa työskentelee 11 piirikeskuksessa yhteistyössä ProAgria Keskusten kanssa. Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on järjestön valtakunnallinen keskusjärjestö.