• Maglite/

Maglite XL50™ LED -käsivalaisimen valaistusominaisuudet muuttuvat kätevästi kantakytkimen nappia painamalla

Report this content

Maglite tuo markkinoille uuden pienikokoisen, mutta erittäin tehokkaan ja paloajaltaan pitkäkestoisen XL50™ LED -käsivalaisimen. Se on tarkoitettu monipuoliseen käyttöön niin vapaa-aikaan kuin ammattilaisille. Uudenlaisen yhdistelmävalokeilan ansiosta valaistu katselu-alue on laaja, sillä valokeila näyttää samanaikaisesti sekä kauas että hyvin leveälle alueelle lähelle. Haluttu käyttötila on helppo säätää valaisimen kantakytkimestä. Valotehoonsa nähden erittäin pieni, vain 104 grammaa painava ja 12 cm pitkä käsivalaisin kulkee vaivattomasti mukana vaikkapa taskussa.

Optimoitua valotehoa helppokäyttöisesti

Maglite XL50™ LED -käsivalaisin on yksinkertaistettu versio suositusta Maglite XL100™ -valaisimesta. XL50™ LED -mallin runko on identtinen XL 100™ -mallin kanssa, mutta toimintoja on vähemmän käytön helpottamiseksi. Valaisimen kaikki säädöt tapahtuvat yhdestä kantakytkimestä, jonka ansiosta valaisimen runko pysyy linjakkaana ja ulokkeettomana, ja siitä saa helposti tukevan otteen.

- Kantakytkin toimii kuulakärkikynän tavoin: se napsautetaan helposti peukalolla päälle ja pois. Yhdellä painalluksella saadaan kirkas tehovalo, kahdella painalluksella pitkän käyttöajan mahdollistava energiansäästövalo ja kolmella painalluksella turvavilkku, kertoo myyntijohtaja Pasi Blåfield Maglitea maahantuovasta Vandernetista.

Helppokäyttöinen ja tyylikäs valaisin on ihanteellinen jokaiselle käyttäjälle: ei tarvitse olla teknisten laitteiden asiantuntija saadakseen kaikki XL50™ LEDin edut käyttöönsä. Näppäryys ilahduttaa niin vapaa-ajalla kuin ammattikäytössäkin, vaikkapa vartijan työssä, kun oikeanlainen valaistus on saatava nopeasti käyttöön.

Uudenlainen yhdistelmävalokeila: loistava valoteho näppärässä koossa

-Valokeilaa säädetään Magliteille ominaisesti valaisimen päätä kiertämällä. Aiemmissa valaisimissa keilaa on säädetty pistemäisestä kohdevalosta laajaksi hajavaloksi, nyt XL50™ LED:in uuden yhdistelmävalokeilan ansiosta valokeila on jatkuvasti leveä ja päästä säädetäänkin tehoalueen kokoa, vertaa Blåfield.

XL50™ LED tuottaa valaisimen kokoon nähden erittäin leveän valaistun alueen: uudenlainen yhdistelmävalokeila näyttää samanaikaisesti sekä kauas että hyvin leveälle alueelle lähelle, jolloin näkee koko katselualueen kerralla. Tehoalueen leveys on säädettävissä käyttöetäisyyden mukaan. Myös valon kantama suhteessa valaisimen kokoon on pitkä, 145 metriä. Valaisimen paloaika on maksimoitu optimoimalla valoteho suhteessa paristojen käyttöikään: paloaika on eri toimintojen käytöstä riippuen 8-36 tuntia. Valaisin kestää käytössä pitkään, sillä LEDiä ei tarvitse vaihtaa, vaan se kestää käytössä koko valaisimen käyttöiän. Pieneen tilaan mahtuva taskuvalaisin on vain 12,1 cm pitkä ja painaa paristojen kanssa ainoastaan 104 grammaa, joten se on kevyt kantaa mukana. Halkaisijaltaan valaisin on 2,5 cm.

Iskun- ja roiskeenkestävä käsivalaisin niin vapaa-ajalle kuin vaativaan ammattikäyttöön

Iskunkestävä ja roisketiivis, lentokonealumiinista valmistettu Maglite XL50™ LED -valaisin kestää kovaa kulutusta ja korroosiota, joten se soveltuu niin vaativaan ammattikäyttöön kuin vapaa-ajallekin. Pienikokoinen ja valoteholtaan erinomainen Maglite XL50™ LED on omiaan esimerkiksi asennustöissä. Laajan valoalueen ansiosta se soveltuu myös vartijoiden ja poliisien käyttöön. Vapaa-ajalla roisketiivis valaisin on ihanteellinen vaikkapa veneillessä tai retkeillessä.

Valaisin toimii tavallisilla AAA-paristoilla. Kaikki Maglite-valaisimet on valmistettu USA:ssa ja niillä on Suomessa maksuton huoltopalvelu. Lisäksi jokainen valaisin on sarjanumeroitu ja niillä on 10 vuoden takuu. Tuotteita on saatavilla tavarataloista, urheilu- ja retkeilyliikkeistä, rauta- ja työkalukaupoista, työturvallisuusalan jälleenmyyjiltä, sähkö- ja LVI-alan tukkuliikkeistä sekä liikelahjojen jälleenmyyjiltä. Valaisinta on saatavilla myös lahjapakkauksessa.

Lisätietoja
Vandernet Oy, myyntijohtaja Pasi Blåfield puh. 020 741 8333, pasi.blafield@vandernet.com
www.vandernet.com, www.maglite.com

Akvamariini Porter Novelli, Arkadiankatu 23 D, 00100 Helsinki
puh. (09) 241 0072, lotta.lappalainen@akvamariini.fi

Kuvia toimitukselliseen käyttöön http://tuotekuvat.vandernet.com/ (Lehdistökansio)

Tuotetiedot:

Maglite XL50™ LED
Materiaali: kulutusta ja korroosiota kestävää lentokonealumiinia. Suorituskyky ANSI FL1 standardin mukaisesti: valon kantama 145 m, valovirta 104 lumenia, valon voimakkuus 5323 candelaa. Paloaika: 8 h 45 min – 36 h. Iskunkestävä (1 m) ja roisketiivis. Pituus: 12,1 cm. Halkaisija: 2,5 cm. Paino: 104 g paristoilla, 49 g ilman. Toimii 3 x AAA -paristoilla. Paristot sisältyvät hintaan. Jokainen valaisin on sarjanumeroitu. Takuu 10 vuotta, huoltopalvelu Suomessa. Suositushinta 59,90 €.

Vuonna 1955 perustettu yhdysvaltalainen Mag Instrument on maailmanlaajuisesti tunnettu laadukkaista ja kestävistä Maglite-käsivalaisimistaan. Kaikki Maglitet valmistetaan edelleen Kaliforniassa, Yhdysvalloissa ja tuotevalikoimasta löytyy valaisimia sekä ammattilaisille että arkikäyttöön. Yritys avasi vuonna 2008 uuden 80 000 m2:n tehtaan ja sen palveluksessa työskentelee yli 850 henkilöä. Suomessa Magliten käsivalaisimia edustaa Vandernet Oy. Magliten tuotteista maksetaan Suomen tuottajavastuun mukaiset pakkaus-, sähkö- ja elektroniikkalaitteiden sekä paristo- ja akkukierrätysmaksut. www.maglite.com, www.vandernet.com