Alfa Laval ostaa johtavan nesteidenkäsittelyalan yrityksen Kiinasta

Lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan maailmanlaajuinen markkinajohtaja Alfa Laval ostaa kiinalaisen Si Fang Stainless Steel Products Co:n osakkeiden enemmistön. Ostettava yhtiö toimittaa pumppuja, venttiileitä ja heloja Kiinan elintarviketeollisuudelle. Si Fangin liikevaihto vuonna 2009 oli noin 15 miljonaa euroa ja henkilöstön määrä 300.

“Kasvamme kannattavasti Kiinan kiintoisilla elintarvike- ja juomateollisuusmarkkinoilla. Ostamamme yritys Si Fang jatkaa toimintaansa omalla nimellään, omilla tuotteillaan ja omalla myyntiverkostollaan”, Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström sanoo. Kiinan talous kasvaa nopeiten maailmassa ja se on maailman suurin elintarviketuottaja.

Yrityksestä

Mailand Communications Oy on brändi- ja viestintätoimisto, joka auttaa yrityksiä ja organisaatioita saavuttamaan haluamansa position markkinoilla. Tarjoamme viestinnän strategista konsultointia sekä viestinnän palveluita monipuolisesti. Asiakkaamme ovat asiantuntijayrityksiä ja -organisaatioita eri teollisuus-, teknologia- ja palvelualoilta. Mailand kuuluu Markkinointiviestinnän Toimistojen Liittoon (MTL) sekä Saksalais-suomalaiseen kauppakamariin (DFHK).